احمد وظیفه با اشاره به این مطلب که بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی، در ساعات بعدازظهر روزهای پنجشنبه۳۱ تیر و جمعه اول مرداد در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی ابرناکی افزایش می‌یابد، گفت: در برخی از این نقاط رعد و برق و رگبار خفیف پیش‌بینی می‌شود که این شرایط در ارتفاعات البرز مرکزی نیز وجود دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی این دو روز در منطقه شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید که گاهی همراه با گرد و خاک بویژه در شمال سیستان و منطقه زابل پیش‌بینی می‌شود. در روز شنبه دوم مرداد، با نفوذ جریانات شمالی بارش‌های پراکنده همراه با کاهش دما در استان‌های حاشیه دریای خزر رخ می‌دهد، این شرایط در روز یکشنبه نیز ادامه می‌یابد و از روز دوشنبه از بارش کاسته یا خاتمه یافته و دما با روند کندی در روزهای بعد افزایش می‌یابد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: در اواخر روز جمعه اول مرداد، با تشکیل توده گرد و خاک بر روی عراق و انتقال آن به مناطق جنوب غرب و غرب کشور، در روز شنبه در استان‌های واقع در این مناطق گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: آسمان تهران در روز جمعه اول مرداد، صاف، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۴۲ و ۲۸ درجه سانتیگراد و در روز شنبه دوم مرداد، صاف با بیشینه و کمینه دمای ۴۱ و ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.