کوهپایه زاده: اعلام تبعیت شرکای زنجانی به مصلحت نیست

رسول کوهپایه زاده وکیل مدافع بابک زنجانی در خصوص آخرین وضعیت جسمی موکلش اظهار داشت: زنجانی در حال مصرف دارو است و چنانچه داروها موثر نباشد، ممکن است عمل جراحی انجام شود.

وی در خصوص اینکه آیا زنجانی در زندان دچار بیماری گوارشی شده است، گفت: در این رابطه اطلاع لازم را ندارم و پزشک مربوطه باید آن را تشخیص دهد، تا جایی که اطلاع دارم موکلم هنوز در انفرادی قرار دارد و به بخش عمومی زندان منتقل نشده است. خانواده وی هفته ای یک بار با زنجانی ملاقات دارند.

وکیل مدافع بابک زنجانی در پاسخ به این سوال که شرکای خارجی زنجانی که اعلام آمادگی کرده اند برای پرداخت وثیقه وی حاضر هستند به ایران بیایند در کدام کشور ها حضور دارند، بیان داشت: این موضوع خیلی مصلحت نیست که منتشر و رسانه ای شود، می توان در مجموع گفت که وکلای خارجی زنجانی این آمادگی را اعلام کرده اند و بیان نام کشور ها در این مقطع زمانی نیاز نیست.

کوهپایه زاده در رابطه با مزایده اموال زنجانی گفت: اموال زنجانی برای مزایده در روزنامه ها آگهی شده است اما با این قیمت های پایه کسی حاضر به خریداری آنها نشده است و مسئولین شرکت نفت در نظر دارند با افراد مایل به خرید وارد مذاکره شوند.

وی در خصوص اینکه آیا قیمت گذاری های پایه برای اموال زنجانی زیاد بوده که کسی حاضر به خرید آنها نشده است، گفت: ما که احساس می کنیم این طور نیست اما زیاد از بحث های مذاکره، مزایده، قیمت گذاری ها اطلاع ندارم و اگر در این خصوص هر حرفی بیان کنم حرف دقیقی نیست.

وکیل مدافع بابک زنجانی تاکید کرد: پیگیر این موضوع هستیم که قرار بازداشت موقت موکلم به قرار وثیقه تبدیل شود تا زنجانی بتواند با قرار مناسب آزاد شود که  تشریفات قانونی آن در حال انجام است و همچنان منتظر تحقق این موضوع هستیم زیرا قانون صراحت دارد شخصی را که محکوم به اعدام است نمی توان بیش از 2 سال در بازداشت نگه داشت و ما منتظر و امیدواریم در این خصوص هم  قانون اجرا شود.