بخشی از آسیب های اجتماعی امروز؛ سیاسی است

گروه اجتماعی- عبدالمقیم ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری افکارنیوز با بیان این که جامعه امروز علاوه بر آسیب های اجتماعی آشکار با حجم عظیمی از آسیب های پنهان مواجه است، عنوان کرد: این آسیب ها امروزه جامعه به ویژه نسل جوان را با خطر مواجه کرده است.

وی با تاکید بر این که رسالت معانت اجتماعی شهرداری تهران در این برهه برداشتن آسیب های پنهان و آشکار اجتماعی از پیش پای مردم است، گفت: شهرداری تهران مراکزی همانند بهاران را راه اندازی کرد تا معتادان پاک شده از کمپ ها را به منظور حرفه آموزی تحویل بگیرد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: متاسفانه کمپ های ترک اعتیاد هیچ تلاشی برای هدایت معتادان پاک شده به سمت مراکزی همانند بهاران نداشتند این در حالی است که بسیاری از این افراد مهارت ها و استعداد های بسیار خوبی دارند که باید تقویت شود.

اطلاع رسانی از مزایای بازتوانی معتادان ضعیف است

ناصحی با بیان این که نمی توان گفت مراکز بهاران هیچ اقدام مثبتی انجام نداده اند، گفت: برای پیشبرد اهداف بازتوانی معتادان و بازگرداندن آنها به جامعه باید در مورد شیوه های بازتوانی آنها و نیز مزایای بازگشت این افراد به جامعه اطلاع رسانی های لازم انجام شود.

این عضو شورای شهر ادامه داد: در حال حاضر موضوع بازتوانی معتادان با وجود اهمیتی که دارد به صورت ملموس در اطلاع رسانی ها مشاهده نمی شود.

وی با اشاره به این که مسئولان در مراکز بهاران ثمربخشی اقدامات بازتوانی را نیازمند گذر زمان می دانند، اظهار کرد: اما نباید از یاد برد بازتوانی معتادان موضوعی نیست که شهرداری به تنهایی بتواند از پس آن بر بیاید.حتما باید نهادهای دیگر در کنار شهرداری قرار بگیرند.

بخشی از آسیب های اجتماعی امروز؛ سیاسی است

این عضو شورای شهرهمچنین با اشاره به این که بخشی از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد در جامعه امروز ما سیاسی است، تشریح کرد: واقعیت این است که گسترش اعتیاد در ایران امروز یک جنگ است که دشمنان انقلاب به آن مبادرت می ورزند.

وی با تفاوت مواد مخدر مورد استفاده معتادان در جنوب و شمال شهر اشاره و تاکید کرد: بدون شک گسترش اعتیاد و مواد مخدر در جامعه امروز ما امری برنامه ریزی شده از سوی دشمنان است؛ اقدامی که کشوری همانند ایران هرگز در مورد دشمنان خود آن را انجام نمی دهد و روا نمی داند.

رییس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: اما دشمنان ایران و نظام می دانند با توجه به این که بزرگترین سرمایه کشور ما جوان بودن جمعیت آن است، در صورتی که از این نقطه ما را مورد آسیب قرار دهد بسیاری از برنامه های خود را پیش می برد.

لیلی موسوی نسب