مواد مخدر در تنباکوی سفره‌خانه‌ها وجود دارد یا خیر؟

محمدرضا آذرنیا درباره اخباری مبنی بر اینکه مواد مخدر در تنباکوهای برخی سفره‌خانه‌های سنتی تهران وجود دارد یا خیر، اظهار کرد:‌کمیته مقابله و درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این موضوع را مورد بررسی قرار داد و چنین چیزی به اثبات نرسید.

وی ادامه داد: البته این اتفاق ممکن است رخ دهد اما اینکه بگوییم به طور مشخص چنین سفره‌خانه‌هایی وجود دارد، مشاهده نشده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره لزوم مقابله با اعتیاد به عنوان یکی از آسیبهای اجتماعی در سطح استان تهران اظهار کرد: برخورد با این آسیب اجتماعی مهم یکی از ضروریات محسوب می‌شود و به همین سبب با فروشندگان، خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر به صورت روزانه برخورد خواهد شد.

آذر نیا درباره وجود سرب در مواد مخدر تریاک نیز گفت: این موضوع را از قول مسئولان ذیربط در وزارت بهداشت شنیده‌ام و تایید شده است اما هنوز آمار رسمی در رابطه با اینکه افرادی بر ااثر مسمومیت سرب فوت کرده باشند، نداریم.

وی درباره مسمومیت سرب در تریاک اظهار کرد: مسمومیت این ماده به‌تدریج ایجاد می‌شود و یکی از عوارض آن نیز کم خونی شدید است.  

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران تصریح کرد: فروشندگان مواد مخدر برای افزایش وزن مواد مخدر تریاک  اقدام به اضافه کردن سرب به آن می‌کنند که خطرات بسیاری برای سلامتی دارد.