به جای حب و بغض سیاسی، جای شهروندان بنشینند و قضاوت کنند

پس از اینکه دکتر قالیباف در دویست‌ وهفتاد و نهمین جلسه شورای شهرتهران که قرار بود در آن گزارش شهرداری در مورد دیون به اشخاص حقیقی و حقوقی اعلام شود، در جایگاه پاسخ ­دهنده به اتهامات وارد شده به این نهاد حاضرشد و از 5/2 برابر شدن دارایی­ های شهر تهران در سال­های اخیر و میزان بدهی­ های دولت به شهرداری خبر داد، بسیاری از اعضای اصلاح­طلب شورای شهر در گوشه و کنار رسانه ­ها به اظهارات شهردار تهران واکنش نشان دادند و گزارش­ های اعلام شده توسط وی را حتی فاقد ارزش کارشناسانه ارزیابی کردند و تخریب خود علیه قالیباف و تمام خدمات وی به پایتخت را ادامه دادند.

محسن پیر­هادی،­عضو شورای شهر تهران گفت:­ اگر افراد در اظهارات خود واقعیت را کتمان کنند، بیش از آنکه به جامعه ظلم کرده باشند خود را مورد اجحاف قرار داده ­اند، چرا که هر انسانی اگر انصاف را رعایت نکند و حب و بغض شخصی را درگیر رفتارهای خود کند، باید در دنیایی دیگر پاسخ­گوی اعمال امروز خود باشد.

به اعتقاد وی یک جمله خلاف واقع شاید بتواند هیاهوی رسانه ­ای و تاثیر­گذاری مقطعی را در دنیا ایجاد کند اما مسائلی که به خدمات شهری و موضوعات اجتماعی مربوط می شود، امری بسیار متفاوت از دیدگاه­های سیاسی و فردی است.

پیر­هادی ادامه داد: خدمات اجتماعی و شهری را مردم احساس می­ کنند، پیرامون خود می­ بینند و در جریان آن قرار دارند. اگر شهرداری تهران مدعی­ست که بزرگراه ­های بسیاری در سطح تهران ایجاد کرده، تونل­ های متعدد و ایستگاه­ های مترو گسترده ­تری از گذشته را ایجاد کرده، این­ها مواردی­ست که مردم در اطراف خود می­ بینند.

وی با اشاره به اظهارات بسیاری از افراد که درصدد کتمان حقایق موجود در جامعه هستند،گفت: چنین اظهاراتی شاید روی کاغذ روزنامه­ ها و صفحه نمایش رایانه ­ها سروصدا ایجاد کند اما چون غیرواقعی است و برخاسته از نگاه ­های سیاسی­ست، در دنیای واقعی و عرصه حقیقی سیاست جایی ندارد.

به گفته این عضو شورای شهر میزان فضای سبز، زیرساخت­ های ایجاد شده، ایستگاه­ های مترو، بزرگراه هاو ... همگی کارنامه ­ای برای یک مدیر ایجاد می ­کند که بیش از هرچیز مردم را در جریان امور قرار می­ دهد، چرا که جنس خدمات شهری به نحوی­ست که در دید مردم قرار دارد.

وی همچنین افزود: اگر منتقدینی که اظهارات غیر واقعی بسیاری را در خصوص اقدامات شهرداری تهران بیان می­ کنند، بزرگراه ­های ایجاد شده همچون نیایش، امام علی(ع) و... را نمی ­بینند، چطور به مقام قضاوت می ­نشینند!

پیرهادی معتقد است هرجا ثروت و قدرت در آن نفوذ داشته باشد، قطعا انتقادات فراوانی هم در آنجا وجود دارد. به گفته وی در یک پروژه عمرانی کارشناسان و مدیران بسیاری درگیر هستند که امکان اشتباه و تخلف از سوی ایشان وجود دارد اما چنین ایراداتی علیرغم این که نباید وجود داشته باشد ولی در مقایسه با دیگر نهاد­ها باید ارزیابی شود.

این عضو شورای شهر همچنین افزود: به نظر ما به عنوان اعضای شورای شهر و شهروندان جامعه فرآیند خدماتی شهرداری تهران مثبت ارزیابی می­ شود و به سایر منتقدین پیشنهاد می شود که به عنوان یک شهروند به خدمات این نهاد نگاه کنند و ببینند که در 10 سال گذشته چه اتفاقاتی حتی در محله ایشان رخ داده است.

وی همچنین افزود: باتوجه به اینکه کشور مدتی درگیر تحریم و رکود بوده اما با مقایسه شهرداری با دیگر نهاد­ها و وزارت خانه ­ها متوجه تغییرات پرشتابی می شویم که در این نهاد وجود داشته است.