درباره حوادث دلخراش جاده ای؛ وزیر راه پاسخگو باشد

گروه اجتماعی- در آخرین حادثه دلخراش متاسفانه اتوبوس حامل سربازان وظیفه به دره سقوط کرد و 19 نفر جان باختند و چند نفرنیز به دلیل وخامت حالشان در بیمارستان بستری شدند.

 

به گزارش افکارنیوز، این حادثه تلخ نه تنها خانواده جان باختگان بلکه اکثر افراد جامعه را داغدار کرد و انتظارات عمومی را برای روشن شدن زوایای مختلف این حادثه تلخ از مسوولان بالا برد.

 

در ساعات نخست حادثه کمتر مسوولی به این خبر واکنش نشان داد و پیامی تسلیتی صادر کرد اما به دلیل گسترش فراوان موضوع در دنیای مجازی بالاخره مسوولان از خود واکنش نشان دادند و درگذشت این سربازان و مدافعان کشور را تسلیت گفتند.

با توجه به تکرار چنین حوادثی به دلیل فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی، مناسب نبودن جاده ها و ... این بار نمایندگان مجلس دهم در آغازین ماه های فعالیت خود در نظر دارند دومین پرونده تحقیق و تفحص در مجلس برای این موضوع اسفبار بگشایند تا شاید مرهمی باشد بر درد خانواده جانباختگان حوادث جاده ای.

در همین رابطه نماینده مردم کازرون با تاکید براینکه مجلس موضوع حادثه سقوط سربازان را پیگیری می کند، گفت: ما تلاش داریم کمیته تحقیق و تفحص در این خصوص را تشکیل دهیم.

حسین رضازاده اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به جد این موضوع را پیگیری می کند زیرا فکر می کنیم ممکن است ابعادی باشد که هنوز مشخص نشده و باید برای مردم روشن شود.

در همین زمینه نیز رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز از بررسی ابعاد حادثه سقوط اتوبوس سربازان با حضور وزیر راه در کمیسیون عمران خبر داد.

 

محمدرضا رضایی‌کوچی بیان کرد: مشغول بررسی‌های اولیه درباره این حادثه هستیم تا مشخص شود  چه اتفاقی افتاده، چه دستگاهی مقصر بوده و کدام دستگاه کوتاهی کرده است؟

وی تاکید کرد: در تابستان اردوهای دانش‌آموزی، دانشجویی و ... در سراسر کشور برگزار می شود بنابراین برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی باید از اتوبوس های با کیفیت استفاده شود.

با توجه به وقوع حوادث ناگوار رانندگی در کشور و جان باختن سالانه حداقل 15 هزار نفر در این گونه حوادث به نظر می رسد دولت و به ویژه وزیر راه باید در برنامه های سال جاری خود تجدید نظر کرده و ایمن سازی و توسعه جاده ها و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را در دستور کار خود قرار دهد.

همچنین انتظار می رود وزیر راه در مجلس باید به طور کامل نسبت به وضعیت فعلی راههای کشور و ... پاسخگو باشد زیرا افکار عمومی انتظار دارند تا دولت تدبیر و امید بار دیگر آنها را ناامید نکرده و حق سفری ایمن در جاده های استاندارد و یا وسایل مناسب و مطابق استانداردهای  بین المللی را برای آنها محفوظ بدارد.