جولان توزیع کنندگان مواد مخدر در رودبارقصران

گروه اجتماعی به گزارش خبرنگار افکارنیوز، اگر تا دیروز کوه خواری، زمین خواری، تصرف اراضی ملی، جاده خواری، رودخانه خواری و عدم جلوگیری از تخلفات و ساخت و سازها  از معضلات اهالی اوشان، فشم، میگون (رودبار قصران) بوده امروز باید مقوله های دیگر همچون عدم امنیت، مقابله با توزیع مواد مخدر و معضلات فرهنگی را به مشکلات و معضلات منطقه اضافه کرد.

امنیتی که مردم منطقه امروز بیش از گذشته بر آن تاکید دارند.

برخی ناامنی این روزهای منطقه به توزیع مواد مخدر در رودبار قصران بخصوص میگون بر می گردد. موادی که به گفته جوانان منطقه توسط قاچاقچیان به این مناطق آورده و توزیع می شود.

جوانان رودبار قصران معتقدند که قاچاقچیان آزادانه در حال فعالیت هستند و متاسفانه اقدامی در این زمینه نمی شود.

یکی دیگر از معضلات منطقه، وجود زیاد افاغنه در این منطقه است. افغانستانی های مقیم چه آنهایی که منازلی برای سکونت اجاره کرده و چه آنهایی که بعنوان سرایدار در ویلاها حضور دارند، موجبات اعتراض مردم را فراهم کردند.

مردم منطقه معتقدند که افاغنه در این مناطق بیش از جمعیت آن است بطوریکه حتی  فضای تعداد زیادی از مدارس منطقه را دانش آموزان افغانستانی پر کردند.

مشکلات فرهنگی و عدم رعایت برخی شئونات اسلامی نیز اهالی منطقه را به ستوه آورد و باعث شد تا مردم با نامه نگاری خواستار توجه بیشتر مسئولین به مسائل فرهنگی منطقه شوند.

معضلات و مشکلات شهری، ازقبیل آسفالت معابر و کوچه ها و خیابانها و کوچه های تنگ و باریک نیز از دیگر عوامل نارضایتی مردم منطقه است.

همین مشکلات باعث شده تا تعدادی از جوانان میگون خواستار اقدام فوری برای بیرون انداختن قاچاقچیان از منطقه و سروسامان دادن به موضوع افاغنه و همچنین خواستار امنیت بیشتر در میگون شوند.

در همین راستا این جوانان تصمیم گرفتند تا ساعت 19 روز پنجشنبه ششم مرداد تجمعی برگزار کنند تا خواسته ها و مطالبات خود را به گوش مسئولین برسانند.

این تجمع که در اعتراض به حضور قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر در میگون و وضعیت نابسامان فرهنگی بوده، قرار بود در جلوی مغازه یکی از اهالی محل برگزار شود. که بعدا اعلام شد این تجمع در مسجد جامع میگون یا مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار می شود.

در نهایت برگزاری تجمع به بعد از برگزاری جلسه با اعضای شورا در عصر روز یکشنبه و بعد از نماز مغرب و عشاء موکول شد.

این جلسه برگزار شد و اعضای شورای اوشان، فشم و میگون با مردم در خصوص برخورد جدی با توزیع کنندگان مواد مخدر و ناامنی صحبت کردند.

جلسه ای که به گفته اهالی منطقه و افراد حاضر در جلسه عملا نتیجه ای در بر نداشت.

بر اساس گزارش خبرنگار ما اعضای شورای شهر تقصیر را به گردن دیگر مسئولین  همچون بخشداری و کلانتری انداخته و از پاسخگویی در خصوص عملکرد خود طفره رفتند و مدعی شدند درطول سه سال گذشته شکواییه های مردم را  به بخشداری و کلانتری فرستاده اما نتیجه ای نگرفته اند.

در حالی که اهالی رودبار قصران این روزها از کوه خواری، زمین خواری، تصرف اراضی ملی، جاده خواری، رودخانه خواری از یک طرف و از طرف دیگر از نبود امنیت لازم برای خانواده های خود، توزیع مواد مخدر، حضور قاچاقچیان، معضلات فرهنگی و برخی دیگر از مشکلات شهریو محلی دست و پنجه نرم می کنند، مسئولین به فکر برگزاری جشن برداشت گیلاس شهرستان شمیرانات با دهها میلیون تومان هزینه هستند. جشنی که بنا به گفته اهالی محل، جزء حیف و میل بیت المال و بریز و بپاش، نتیجه ای نداشته است.

و جالبتر اینکه به رغم همه این مشکلات منطقه ای و محلی، هاشمی استاندار تهران بجای حل معظل منطقه از رستورانهای کنار جاده ای لواسان بازدید می کند.