سرهنگ حسن عابدی درباره برخورد پلیس با تخلفات موتورسیکلت‌سواران اظهار کرد: آمارهای پلیس راهنمایی و رانندگی نشان می‌دهد که برخورد با موتورسیکلت سواران از ابتدای امسال تا کنون افزایش داشته؛ همچنین مقایسه این آمار با مدت مشابه سال قبل نیز حاکی از افزایش قابل توجه برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران است.

وی با تاکید بر اینکه با استناد به آمار و گزارش عملکرد موجود باید گفت که برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌سواران در پایتخت کاهش نداشته است اظهار کرد: پلیس طرح برخورد با موتورسیکلت سواران به ویژه در نقاط مرکزی پایتخت را به شکل ویژه اجرا می‌کند و همچنان نیز این طرح در دست اجراست.

عابدی با بیان اینکه توقیف موتورسیکلت و جریمه نقدی از جمله برخوردهایی است که پلیس طبق قانون با موتورسیکلت سواران انجام می‌دهد اظهار کرد: نداشتن کلاه ایمنی، حرکت خلاف جهت، انجام حرکات نمایشی و عبور از محل ممنوع چراغ قرمز و پیاده رو از جمله تخلفاتی است که علاوه بر جریمه نقدی موتورسیکلت سوار منجر به توقیف وسیله نقلیه نیز خواهد شد.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به موضوع فرهنگ سازی در استفاده از وسایل نقلیه اشاره کرد و افزود:‌ پلیس راهور با همکاری دیگر دستگاه‌ها حتی به موضوع فرهنگسازی برای استفاده از موتورسیکلت نیز وارد شده و از طریق آموزش‌های همگانی ساخت تیزر و ... اقدام به فرهنگ سازی در این زمینه کرده است.