فانی: بودجه آموزش و پرورش افزایش داشته است

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در  سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، با بیان اینکه این اجلاس میراث ماندگار شهید رجایی است، اظهار داشت: نظام جدید به پایه دهم رسیده است و مهر 95 را با استقرار این پایه آغاز می کنیم.

وی ادامه داد: با اصلاحات کتب پایه ششم ابتدایی، امسال 140 عنوان کتاب جدیدالتألیف داریم و در متوسطه دوم، دروس جدیدی را خواهیم داشت که شامل «انسان و محیط زیست»، «تفکر و سواد رسانه‌ای»، «سلامت و بهداشت» و «کار و فناوری» است و به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش نیز رسیده است.

فانی تصریح کرد: به موجب سند برنامه درسی ملی، این دروس برای اولین بار به دستگاه آموزش و پرورش اضافه شد.

وی با اشاره به افزایش بودجه آموزش و پرورش در 3 سال گذشته گفت: بودجه آموزش و پرورش از 16.8 هزار میلیارد تومان به 30.5 هزار میلیارد تومان رسیده است و رشد 82 درصدی را نشان می دهد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سهم آموزش و پرورش در بودجه دولت از 12.2 به 14.9 درصد رسیده است یعنی 2.7 درصد رشد داشته است که نشان دهنده آن است که دولت تدبیر و امید نسبت به آموزش و پرورش عنایت خاصی داشته است.

وی تصریح کرد: برای تحقق و اجرای متوازن سند تحول آموزش و پرورش، مشارکت تمام دستگاه ها در آموزش و پرورش و سایر نهادها لازم است لذا پیشنهادی از سوی آموزش و پرورش در دستور کار هیأت دولت است و متقاضی تشکیل ستاد هماهنگی و پشتیبانی در اجرای سند تحول بنیادین هستیم.

فانی اضافه کرد: پیشنهاد ما این است که این ستاد با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور تشکیل شود و دستگاه هایی که می توانند در اجرای سند کمک کنند، مشارکت داشته باشند.