باد شدید و گردوخاک در منطقه شرق کشور

امین‌حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی 72 ساعت آینده جوی آرام در کشور حاکم خواهد بود و تنها در برخی مناطق وزش باد شدید و گردوخاک وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: در سه روز آینده وزش باد شدید در استان سیستان و بلوچستان موجب ایجاد پدیده گردوخاک خواهد شد و کاهش دید افقی نیز به وجود می‌آید.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد:‌ دلیل باد شدید و گردوخاک در منطقه شرق کشور و به‌ویژه سیستان و بلوچستان به سبب وجود توفانهای 120 روزه است.

نقشینه به وضعیت کانونهای گردوغبار کشور عراق نیز اشاره کرد و افزود: این کانونهای گردوغبار در سه روز آینده نیز تاثیرگذار خواهد شد که موجب ایجاد پدیده گردوخاک در اهواز و غبار محلی در ایلام می‌شود.

وی برای اکثر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی را پیش‌بینی کرد و گفت: تهران در سه روز آینده آسمان صاف و آفتابی همراه با وزش باد موقتی را خواهد داشت؛ دمای هوای استان تهران نیز در 24 ساعت آینده با کاهش یک درجه‌ای به 36 درجه بالای صفر می‌رسد.

 کارشناس سازمان هواشناسی کشور به گرم‌ترین و خنک‌ترین مراکز استان در کشور اشاره و تصریح کرد: اهواز با میزان دمای 49 درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهرکرد با هشت درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استانها محسوب می‌شود.