امیداریم دستور روحانی در مورد معتادان و کودکان کار به شعار ختم نشود

گروه اجتماعی- پرویز سروری رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به دستور رییس جمهور در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر و نیز تاسیس 17 مرکز برای نگهداری کودکان کار و خیابان اظهار کرد: اهمیت این موضوع به اندازه ای است که اگر تمامی دستگاه های مرتبط هم به آن ورود کفایت نمی کند.

وی با اشاره به این که دستور رییس جمهور در خصوص معتادان متجاهر و نیز کودکان کار و خیابان را اقدامی مثبت ارزیابی می کنیم، گفت: این اقدام دولت می تواند مکمل عملکرد مدیریت شهری در حوزه آسیب های اجتماعی باشد.

این عضو شورای شهر با بیان این که به همه اثبات شده است که موضوع کودکان کار شبکه ای مافیایی است، اظهار کرد: افرادی سودجود وجود دارند که کودکان معصوم را طعمه خود قرار می دهند و آنها را از فرصت های اجتماعی محروم می کنند.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین موضوع کودکان کار و خیابان چهره نامناسبی را نیز به شهر تحمیل می کند.

سروری با تاکید بر این که راه برخورد با پدیده کودکان کار تمرکز بر جمع آوری این کودکان نیست، اظهار کرد: باید ضمن جمع آوری و کمک به این کودکان؛ شبکه هایی مافیایی که این کودکان را ساماندهی می کنند شناسایی کرد.

وی با تاکید بر این که مجلس شورای اسلامی باید قوانین سختگیرانه در مورد مافیای کودکان کار در نظر بگیرد،گفت: همچنین دولت در قالب نیروهای انتظامی باید با این موضوع با قدرت و بدون اغماض برخورد کنند.

این عضو شورای شهر با اشاره به این که مدیریت شهری در موضوع کودکان کار و معتادان متجاهر کمک حال دولت است، عنوان کرد: در این راستا از سال های کذشته امکانات و فضای مورد نیاز در این خصوص را در نظر گرفته است.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم دستور ریس جمهور چه در مورد جمع آوری معتادان متجاهر و چه در مورد تاسیس 17 مرکز مختص کودکان کار و خیابان جنبه عملی پیدا کند و در حد شعار باقی نماند زیرا در صورت تحقق آن به نقطه عطفی در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی و نیز همکاری مدیریت شهری و دولت در این خصوص ایجاد می کند.

لیلا موسوی نصب