دستفروشان مترو بر اساس وضعیت معیشتی غربال می شوند

گروه اجتماعی- مجتبی شاکری رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به طرح شهرداری تهران در مورد ساماندهی دستفروش ها در مترو اظهار کرد: در این طرح نوعی غربالگری در مورد دستفروش های مترو اعمال می شود تا افرادی که به صورت واقعی برای تامین معیشت به این اقدام دست می زنند شناسایی شوند.

 

وی با اشار به این که دستفروشان مترو از نظر وضعیت اقتصادی در لایه بندی های متفاوتی قرار دارند، خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی دستفروشان در مترو با مطالعه دقیقی از سوی شهرداری تهران تعیین شده است و غربالگری های مورد نظر بر این اساس انجام می شود.

 

شاکری با بیان این که برخی از دستفروشان در مترو با پوشش دستفروش به انجام امور خلاف همانند فروش مواد مخدر یا کیف زنی می پردازند، گفت: اما در این میان وضعیت معیشتی برخی از دستفروشان در پی وضعیت اقتصادی کشور و اعمال تحریم ها نامناسب است و با توجه به این که بخشی از بیکاری های جدید به جامعه اضافه شده اند نمی توان بدون مطالعه با این موضوع برخورد کرد.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران ادامه داد:ادله این موضوع افزوده شدن بخشی از مردان به عنوان دستفروش به دستفروش های خانم در مترو است.

وی در پایان با بیان این که شهردرای برای آن دسته از دستفروشانی که در وضعیت بد معیشتی به سر می برند در ادامه اقدامات ساماندهی خود باید بازارچه هایی را تدارک ببیند، عنوان کرد: انجام این اقدام هم در راستای رفع مزاحمت برای شهروندان و هم به منظور حفظ چهره مترو در پایتخت ضروری است.

لیلا موسوی نصب