۲۲ خرداد فردی با مراجعه به کلانتری ۱۴۲ کن اعلام کرد به شیوه بیهوشی و با آبمیوه مسموم مورد سرقت قرار گرفته است. 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به شیوه بیهوشی" و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت : بعداز ظهر ۲۲ خرداد  با خودرو پراید در حال مسافرکشی در محدوده خیابان شهیداشرفی اصفهانی بودم که فردی حدودا ۴۰ ساله اقدام به کرایه دربست ماشین به مقصد امامزاده حسن کرد ؛ این شخص در طول مسیر ، در دو نوبت اقدام به خرید آبمیوه کرد که در مرتبه دوم، پس از نوشیدن آبمیوه دچار حالت سرگیجه شدید و نهایتا بیهوشی شدم؛ پس از به هوش آمدن  متوجه سرقت تمام وجه نقد ، عابر بانک حاوی رمز و گوشی تلفن همراه خود شدم . 

با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر امکان برداشت از حساب عابر بانکش ، کارآگاهان اداره پنجم آگاهی با بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته اطلاع پیدا کردند که در چندین نوبت بیش از ۸ میلیون تومان از حساب بانکی متعلق به مالباخته پول برداشت شده است .

با شناسایی محل های برداشت پول از حساب مالباخته، کارآگاهان با مراجعه به تعدادی از مراکز خرید از جمله یک مغازه لباس فروشی در منطقه تهرانسر و بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته ، موفق به شناسایی فردی حدودا ۴۰ ساله شدند که در تمامی تصاویر حضور داشت و مالباخته نیز بلافاصله پس از مشاهده تصویر این شخص ، وی را به عنوان سارق مورد شناسایی قرار داد . 

با بهره گیری از تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته و سوابق موجود از مجرمین سابقه دار ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت به نام "رضا . ع" شدند که بارها به اتهام سرقت و ارتکاب دیگر جرایم دستگیر و روانه زندان شده بود . 

بررسی سوابق "رضا . ع" نشان داد که وی از سال ۱۳۷۱ تاکنون بارها دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه آن نیز به شهریور سال ۱۳۹۴ باز می گردد . 

با شناسایی مخفیگاه "رضا . ع" در ملارد کرج ، نیابت قضایی از مقام قضایی اخذ و کارآگاهان در ۳۰تیر موفق به دستگیری متهم در داخل مخفیگاهش شدند . 

در بازرسی از مخفیگاه متهم ، علاوه بر کشف مقادیری از اموال مسروقه از قبیل گوشی تلفن همراه ، ساعت مچی مردانه ، مقادیری طلا و جواهرات و ... ، مقادیری پودر مشکوک به مواد بیهوشی نیز کشف شد که متهم پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، صراحتا در اعترافاتش عنوان داشت که از این پودر برای بیهوشی کردن افراد استفاده کرده است . 

 معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به انجام سرقت های مشابه ، سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف و برای شناسایی دیگر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است.

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد از شکات و مالباختگان درخواست کرد برای پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.