بررسی مشکلات محله ظهیر آباد در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران

گروه اجتماعی- عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت یکی از اهم خواست های شهروندان در محلات، تعریض برخی معابر و خیابان های شهر، جهت سهولت تردد وسائط نقلیه می باشد که این مسئله باید مورد تأمل قرار گیرد که آیا حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس و ... در شهر به اندازه ای تسهیل گردیده است که شهروندان با اشتیاق، حمل و نقل عمومی را انتخاب نمایند.

به گزارش افکارنیوز، رئیس کمیته نظارت افزود اینکه در بسیاری از محلات، شهروندان تقاضا می کنند که ملک هایی تملک گردد و تبدیل به خیابان و معبر گردد نشان می دهد هنوز تفکر استفاده از حمل و نقل عمومی به درستی اجرایی نشده است و یا مجموعه مدیریت شهری نتوانسته کاری بکند که مردم به جای استفاده از اتومبیل شخصی از حمل و نقل عمومی استفاده نماید. وی افزود در دوره کنونی مدیریت شهری، خدمات ارزنده ای در این راستا صورت گرفته، احداث کیلومترها خط مترو و افزایش روز افزون خطوط اتوبوسی BRT و ... . پیرهادی بیان داشت: البته هنوز با استانداردهای جهانی فاصله داریم وی در ادامه از بی توجهی دولت در پرداخت مطالبات شهرداری گله نمود. و گفت: دولت در عدم تسهیل تردد مردم شهر تهران و عدم توانایی مالی شهرداری در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مقصر است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت باید فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی در بین شهروندان نهادینه گردد، البته این نکته قابل توجه است که وقتی استفاده از حمل و نقل عمومی ارزان، راحت و به سهولت در دسترس نباشد نباید توقع داشته باشیم شهروندان به این امر سوق پیدا کنند. محسن پیرهادی ادامه داد سطح خواسته مردم نباید این باشد که بودجه شهرداری که از پول خود این مردم است برای تملک املاک استفاده شود و به خیابان تبدیل شود بلکه باید بودجه شهرداری صرف توسعه مترو و خطوط اتوبوسرانی، افزایش سرانه فضای سبز و... گردد. محسن پیرهادی در ادامه، ساماندهی منظر تاریخی، زیست محیطی و امنیتی محوطه اطراف برج طغرل و مرقد شیخ صدوق به لحاظ کالبدی را از دیگر مشکلات محله ظهیر آباد عنوان نمود. وی افزود کمبود احداث مدارس در سطح محله نیز از دیگر مشکلات می باشد که طبق اعلام شورایاری محله، ملک روبروی مرقد شیخ صدوق بصورت مشارکتی جهت استفاده مدرسه احداث گردیده بود ولیکن در حال حاضر به عنوان مجتمع آموزشی غیر از مدرسه مورد استفاده قرار گرفته است که ما از اداره حقوقی شهرداری درخواست بررسی موضوع را نمودیم. پیرهادی در ادامه افزود درخواست دیگر اهالی، تسریع در تکمیل و بهره برداری از فرهنگسرای محله می باشد که از شهرداری درخواست پیش بینی و تخصیص بودجه مورد نیاز را نموده ایم. وی ادامه داد راه اندازی خطوط اتوبوسرانی از میدان شهر ری به دولت آباد و اصلاح هندسی معابر محله از دیگر خواسته های اهالی بوده است. وی در پایان عنوان داشت که کلیه خواسته ها و مشکلات، طی مکاتباتی به شهردار تهران و معاونت های عمران، حمل و نقل، فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و برنامه ریزی ارسال گردیده و پیگیری های لازم در دست اقدام می باشد.