مردم بیشتر به این علت به داروخانه مراجعه می کنند

سید علی سبحانیان در آستانه برگزاری پانزدهمین همایش سالانه  انجمن علمی داروسازان ایران ، اظهار کرد: امسال در روزهای سوم تا پنجم شهریور انجمن علمی داروسازان ایران پانزدهمین دوره از گردهمایی های علمی خود را سالن همایش های رازی برگزار خواهد کرد.

وی افزود: چگونگی مدیریت درد بیماران در داروخانه ها توسط داروسازان موضوع اصلی برگزاری این کنگره است.

این عضو هیات علمی دانشکده داروسازان دانشگاه آزاد در ادامه با بیان اینکه درد یکی از شایع ترین علل مراجعه بیماران به داروخانه ها است، اظهار کرد: بیماران برای دریافت مسکن و داروهای مقابله با درد به داروخانه مراجعه و از داروسازان مشاوره دریافت می کنند.

سبحانیان گفت: درمان درد بیماران چه آنی ، حاد، مزمن و طولانی باشد نیاز به مشاوره با پزشک دارد و بیماران باید از مصرف خودسرانه مسکن ها خودداری کنند تا ناخودآگاه خود را دچار عوارض جانبی شدید تر مسکن ها نکنند 

وی یادآور شد: داروسازان قبل از ارائه هر گونه مشاوره به بیمار ابتدا نسبت به وضعیت (بارداری)، رژیم غذایی، بیماری های احتمالی دیگر و داروهای مورد استفاده بیمار سوال کنند تا بهترین و مناسب‌ترین دارو را تجویز و توصیه کنند.

دبیر اجرایی پانزدهمین همایش سالانه  انجمن علمی داروسازان ایران در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: درد یکی از علائم بیماری است که باید تسکین پیدا کند و این مساله نیاز به مدیریت توسط پزشکان دارد.

سبحانیان افزود: در افتتاحیه این همایش مسئولان عالی رتبه کشوری و برخی از اعضای مجلس شورای اسلامی، مسئولان وزارت بهداشت و انجمن داروسازان حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: هم چنین در روز پایانی همایش جشن بزرگ روز داروساز به میزبانی انجمن داروسازان ایران نیز برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پانزدهمین همایش سالانه  انجمن علمی داروسازان ایران از مورخ  3 تا 5 شهریور در سالن همایش های رازی برگزار خواهد شد و برای شرکت کنندگان دارای 18 امتیاز بازآموزی است.