حدود ساعت 21 پنجم تیر ماه سال جاری سرنشینان خودروهای عبوری در حاشیه جاده جاجرود پس از مشاهده جسد پسر جوانی در حالیکه از بینی و دهانش خون جاری و در حاشیه جاده رها شده بود با پلیس تماس گرفتند و مراتب این کشف جسد به مأموران انتظامی اعلام شد.

دقایقی بعد، تیمی از مأموران انتظامی و اکیپ تشخیص هویت در محل کشف جسد حاضر شدند و پس از بررسی اوراق هویتی پسر جوان مشخص شد وی حدود بیست و پنج سال سن دارد، همچنین کارشناسان پزشکی قانونی در بررسی اولیه جسد متوفی این احتمال را دادند که وی بر اثر مسمومیت و «اُور دوز» ناشی از استعمال مواد مخدر جان خود را از دست داده باشد.

با اعلام مراتب این کشف جسد به بازپرس کشیک قتل پایتخت، سجاد منافی آذر؛ بازپرس امور جنایی تهران دستور انتقال جسد پسر جوان به پزشکی قانونی را برای تعیین علت دقیق مرگ صادر کرد.

تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه داشت تا اینکه پدر متوفی در شهر مشهد شناسایی شد و اظهار داشت که چندی قبل پسرش به خاطر اختلافاتی از خانه خارج شده و برای ادامه زندگی و پیدا کردن شغل به تهران سفر کرده است.

بررسیهای تکمیلی حاکی از آن بود که متوفی آخرین مرتبه با مرد میانسالی در یک کارگاه مبل‌سازی در تماس بوده است.

با کشف این سرنخ، مرد میانسال که امیر نام داشت به پلیس آگاهی تهران احضار شد و 19 تیر پس از حضور در اداره پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: من یک کارگاه مبل‌سازی دارم و بارها به جوانان خیابانی که مکانی برای خواب ندارند، پناه داده‌ام اما بعضی اوقات این افراد از این رفتارم سوء‌استفاده کرده و پس از سرقت از کارگاهم فرار کرده‌اند تا اینکه مدتی قبل در فضای سبز روبه‌روی منزلم در تهرانپارس با پسر جوانی آشنا شدم که چندین شب روی صندلی پارک خوابیده بود، او از من خواست برای یافتن کار و مکانی برای خواب به وی کمک کنم.

وی ادامه داد: آن جوان مدعی بود پدرش معتاد به ماده مخدر شیشه است و به خاطر اختلافاتی که با پدرش داشته، به تهران سفر کرده است؛ من نیز به او اطمینان پیدا کردم و پذیرفتم که برای زندگی مدتی در زیر زمین منزل سکونت پیدا کند، حدودا ساعت 12 شب رسیده بود که او وارد منزلم شد، چندین بار تا صبح به پسر جوان سر زدم و دیدم که وی بیدار است تا اینکه ساعت هشت صبح زمانیکه قصد رفتن به محل کارم را داشتم، به زیر زمین رفتم و دیدم او روی زمین افتاده است، شوکه شده بودم و هر چه او را صدا زدم، پاسخی نداد، از دهان و بینی‌اش خون آمده بود، من نیز که ترسیده بودم بدون اینکه کسی متوجه شود، جسدش را داخل خودروی پرایدم گذاشتم، به سمت جاده جاجرود حرکت کردم و جسد پسر جوان را در حاشیه جاده رها کردم.

امیر در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: مدتی قبل پسرم به دلیل سکته مغزی فوت کرده و تازه آرامش به اعضای خانواده ما بازگشته بود، نمی‌خواستم این اتفاق جدید که نقشی در آن نداشتم، شرایط خانه را به قبل برگرداند، به همین دلیل دست به این کار زدم و احتمال می‌دهم که آن پسر به دلیل مصرف مواد مخدر فوت کرده باشد.

سجاد منافی آذر؛ بازپرس این پرونده پس از اظهارات امیر، دستور بازداشت موقت وی را صادر کرد و تحقیقات در رابطه با آن تا مشخص شدن علت نهایی فوت پسر جوان و اعلام نظریه کارشناسان پزشکی قانونی ادامه دارد.