نشریۀ "الامارات الیوم" نوشت که کارکنان سالن های آرایش زنانه در دبی از علاقمند شدن تعدادی از زنان برای خرید شپش خبر می دهند. این گروه از زنان اعتقاد دارند که این حشره باعث پرپشت شدن و تقویت مو می شود.

سالن های آرایشی نیز با قرار دادن موهای چیده شده در محفظه ای با درجه حرارت بالا اقدام به پرورش شپش و فروش آن به مشتری ها می کنند. جالب اینجاست که قیمت هر شپش 14 درهم (بیش از 13500 تومان) تعیین شده است.

الامارات الیوم به نقل از "سین شو"، یکی از کارکنان آرایشگاه های زنانه، نوشت که برخی از مشتریان دربارۀ فواید شپش و تأثیر آن در رشد و تقویت مو از او سؤال می کنند و می خواهند این نوع درمان را امتحان کنند.

یک کارمند دیگر هم از تمایل زنانی که در اثر سوء تغذیه یا مشکلات پوستی به ریزش مو مبتلا شده اند برای استفاده از شپش خبر داده است. این مشتریان معتقدند که مکیده شدن خون زیر پوست سر توسط شپش باعث فعالیت مجدد فولیکول های مو می شود.

وی تأکید کرد که زنان از روی چشم و هم چشمی و تحت تأثیر شبکه های اجتماعی تمایل دارند تا شپش مو را امتحان کنند. این در حالی است که مقامات دبی به آرایشگاه های زنانۀ این شهر هشدار داده اند که تبلیغ و توصیۀ استفاده از شپش غیر قانونی است و جریمه ای از 2000 درهم تا تعطیلی کامل آرایشگاه را در پی دارد.

شپش سر نوعی حشره انگلی است که برروی سر، مژه و ابروها یافت می شودو روزانه چندین بار از خون انسان استفاده می کند. هرچند شپش سر مشکلی خطرناک نیست، اما می تواند باعث خارش شدید و غیرقابل تحمل شوند. شپش از خون انسان تغذیه می­ کند و بزاق آن حاوی موادی است که ضمن اینکه از لخته شدن خون جلوگیری می­کند موجب ایجاد حساسیت و خارش شدید می­ شود.