به گزارش فارس، محمدرضا حبیبی اظهار داشت: حکم اعدام پیرمرد ۶۷ ساله معروف به روباه پیر که چندی پیش مورد تایید دیوان عالی کشور رسید به زودی اجرا میشود.

وی با بیان اینکه موضوع روند این پرونده به علت لزوم رفع پاره‌ای از نواقص از سال ۸۵ تاکنون به طول انجامیده است، گفت: دستگاه قضایی به منظور حفظ کیان و آبروی شهروندان در بدو امر مجاز به بیان جزئیات پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های دارای جرایمی همچون اعمال منافی عفت نیست و همین امر سبب می‌شود شهروندان تصور کنند این دستگاه نسبت به پرونده‌های این چنینی بی‌اهمیت است اما این موضوع صحیح نیست و دستگاه قضایی برای احقاق حقوق مردم با کسی مماشات نمی‌کند.

وی با اشاره به تأخیر در بررسی پرونده این متهم افزود: پرونده با اعتراض مرد تبهکار به دیوان عالی کشور رفت و قضات دیوان نیز پرونده را برای رفع نقص به دادگاه بازگرداند که پس از رسیدگی دوباره، پرونده بار دیگر به دیوان عالی کشور فرستاده شد که این بار حکم اعدام تأیید شد.

وی با اشاره به اینکه این پرونده با پیگیری جدی مسئولان قضایی استان به سرانجام رسید، افزود: اما زنان و دختران نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند که افراد شیاد و سودجویی در جامعه وجود دارند که به دنبال سوءاستفاده از آنان هستند و باید ضمن رعایت کامل هوشیاری به مبانی اصولی و اعتقادی نیز اهمیت داده که یکی از ارکان این موضوع حفظ حجاب و عفاف است.

احمد(روباه پیر) فرد تبهکار این پرونده که دو همسر دارد خود را مأمور امنیتى، وکیل، مأمور بهزیستى و عناوین دیگر معرفى کرده است و این در حالى بود که با تلاش مأموران و پس از بررسى پرونده و بازجویى از متهم، ۳۷ زن و دختر که در دام متهم گرفتار شده بودند را نیز شناسایى کردند که به دادسرا احضار شدند.

این فرد در پرونده خود اتهام آزار و اذیت زنان و رابطه نامشروع داشته است که در این رابطه حدود ۱۰۰ ساعت فیلم از رابطه‌های متعدد این مرد با زنان و دختران کشف و مورد بررسی قرار گرفت.

متهم بر رای صادر شده اعتراض داشته است که به دلیل اعتراض متهم پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که در نتیجه با موافقت قضات دیوان با حکم صادر شده، حکم اعدام این متهم تایید و به دادگستری اصفهان ارجاع و سه روز دیگر اجرا میشود.