حبیب کاشانی پس از اظهارات سیدپرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: بر اساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حقوق کمتر از یک میلیون و 800 هزار تومان زیر خط فقر است و باید نسبت به توانمندسازی مددجویان اقدام شود.

وی افزود: ما از رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) انتظار ارائه برنامه‌های پنج‌ ساله داریم تا در قالب این برنامه نسبت به توانمندسازی مددجویان اقدام کند. باید برنامه‌ای ارائه شود که 200 تا 300 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد کمتر شوند و به خودکفایی برسند و آمار نیازمندان در بهزیستی و کمیته امداد به حداقل برسد.

کاشانی خطاب به رئیس کمیته امداد گفت: اگر قصد دارید کمیته امداد را به شهرداری بدهید ما حاضریم شهرداری را به کمیته امداد بدهیم.

وی ادامه داد: شهرداری واقعاً تحت فشار است و بر اساس گفته شهردار تهران 20 هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

کاشانی ادامه داد: برای احداث خط مترو 70 تا 100 میلیارد تومان نیاز است ولی از سوی دیگر دولت و نمایندگان کمک لازم را به مدیریت شهری نمی‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر کمیته امداد با شهرداری تهران تعامل داشته باشد قیمت املاک این نهاد چندین برابر می‌شود و باید به سمتی برویم که 6 میلیون تحت پوشش کمیته امداد به صفر برسد.

در ادامه احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران، گفت: کمیته امداد هر چقدر ساختمان دارد بفروشد و چادر بزند. هر چقدر وضع کمیته امداد خراب‌تر باشد وضع نیازمندان کشور بهتر است.

وی ادامه داد: ما حتی شورا و شهرداری را هم با ریاست جمهوری عوض نمی‌کنیم و ما شورا و صندلی‌هایمان را دوست داریم البته هر کس نظر خاص خود را دارد.