مشکلات محله منصوریه - منگل بررسی شد

پیرهادی، ساماندهی مشاغل مزاحم و رسیدگی به وضعیت نامناسب زیست محیطی محدوده موسوم به بنگاه اتفاق را مهمترین خواسته شورایاری و هیئت امنا برشمرد. و  افزود: در این بنگاه مشاغلی فعالیت می نمایند که در مواردی آلودگی های زیست محیطی و آلودگی های صوتی ایجاد می­‌کند و با توجه به خطرات احتمالی مشاغل فعال در این بنگاه می بایست در اسرع وقت نسبت به اجرای تمهیدات ایمنی اقدام گردد و همچنین اقدام لازم توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر به منظور ساماندهی مشاغل مزاحم، در این بنگاه، طبق ضوابط بعمل آید.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بیان داشت: محله منصوریه- منگل با 5 محله از محلات منطقه 20 شامل محله صفائیه-چشمه علی، محله شهید غیوری- ابن بابویه، محله دیلمان، محله شهادت و جوانمرد قصاب هم مرز می باشد، لذا شورایاری و هیئت امنا با توجه به این مسئله و موقعیت مکانی و ابعاد زمین بنگاه اتفاق پیشنهاد تملک ملک، جهت احداث مجموعه فرهنگی، ورزشی به منظور بهره مندی اهالی این محله و محلات همجوار را دارند، که با توجه به اینکه این ملک دارای مالکین حقیقی می باشد این مسئله نیاز به بررسی های جامع،  پیش بینی و تصویب بودجه مورد نیاز را دارد.

پیرهادی تعیین تکلیف زمین فوتبال واقع در خیابان شهید محمدی را از دیگر خواسته های اهالی عنوان نمود و بیان داشت: زمینی چند هزار متری در این محله واقع شده که اهالی طی سالیان گذشته از آن به عنوان زمین فوتبال و ورزش استفاده می‌کردند که در حال حاضر افرادی ادعای مالکیت این زمین را می کنند.

وی افزود: طبق بررسی های بعمل آمده بخشی از زمین درختکاری شده که تحت تملک شهرداری می باشد و می بایست بررسی و پیگیری های حقوقی درخصوص مالکیت این ملک از طریق دستگاههای ذیصلاح بعمل آید و شهرداری نیز می بایست اقدام لازم به منظور حفظ فضای سبز و درختان موجود در این زمین را بعمل آورد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شورایاری و هیئت امنای محله درخواست واگذاری زمین مذکور به شورایاری و احداث فضای سبز و مجموعه ورزشی در این ملک را دارند که این مسئله می بایست بعد از تعیین تکلیف مالکیت ملک پیگیری گردد.

بر اساس گزارش سایت شورا، پیرهادی ساماندهی و رسیدگی به وضعیت زیست محیطی کارگاههای سنگبری واقع در محله را از دیگر خواسته های شورایاری و هیئت امنا برشمرده و ادامه داد صنایع آلاینده می بایست از شهر خارج گردد و تمهیدات لازم جهت رفع آلایندگی این مشاغل بعمل آید. وی در پایان افزود: قسمت اعظم مشکلات این محله درخصوص مشاغل مزاحم می باشد ضمن اینکه کلیه خواسته ها و مشکلات این محله از شورایاری و هیئت امنا احصا گردیده است و ضمن بررسی کارشناسی، کلیه موارد مطروحه به شهردار تهران، معاونت های مربوطه شهرداری، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر و دستگاههای ذیربط ارسال شده و پیگیری موارد در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در دست اقدام می باشد.