اینترنت ملی با کلیک معاون اول افتتاح شد

 آیین رونمایی از فاز نخست شبکه ملی اطلاعات که از صبح امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شد.

همچنین دکتر واعظی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات یک توفیق است که تنها مربوط به ما نمی شود بلکه تمام فعالان این عرصه، چه خصوصی و چه دولتی، در این توفیق شریک هستند.

واعظی افزود: شبکه ملی اطلاعات یک محصول جمعی است که با حضور همه فعالان و بخشهای خصوصی و دولتی تکمیل خواهد شد و لازم است از همه آنها که ما را یاری رساندند تقدیر و تشکر کنم.

وی در ادامه به نقش شورای عالی فضای مجازی در این دستاورد مهم پرداخت و گفت: نقش مثبت مرکز ملی فضای مجازی در برگزاری جلسات و اخذ تصمیمات و شورایس عالی فضای مجازی به خاطر اخذ تصمیمات نهایی تقدیر و تشکر می‌کنم.

وزیر ارتباطات این دستاورد را تنها محدود به دولت ندانسته و بیان داشت: دولت، مجلس، شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی در این زمینه بسیار موثر بودند.

واعظی با تاکید دوباره بر مهمترین ویژگی این شبکه گفت: شبکه ملی اطلاعات هیچ محدودیتی برای دسترسی کاربران به اطلاعات و خدمات وجود ندارددد و کاربران پس از این اطلاعات و خدمات را با کیفیت بهتر، سرعت بالاتر و تعرفه کمتر دریافت خواهند کرد.

واعظی در ادامه سخنان خود با تقدیر از نقش بی بدیل مقام معظم رهبری در این مهم افزود: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بوده و هست و ما در راستای این مطالبه مهم حرکت کردیم تا آن را به بهترین نحو محقق سازیم.

واعظی در پایان با تقدیر از شرکت زیرساخت که در سال 95 علی رغم کاهش درآمد به نفع کاربران عمل کرد گفت: شرکت زیرساخت با گذشتن از درآمد خود زمینه را برای دسترسی ارزانتر مردم فراهم کرد که جای تقدیر و سپاس دارد.