محسنی اژه ای: گزارش واگذاری املاک شهرداری، رسمی نیست//هر سازمانی می تواند طبق ضوابط به تعاونی های خودش کمک کند

محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه درخصوص گزارش واگذاری املاک در شهرداری تهران گفت:‌ هیچ پرونده ای در این موضوع واگذاری غیرقانونی املاک در شهرداری در قوه قضاییه تشکیل نشده است. صرفا یک گزارش مقدماتی کارشناسان سازمان بازرسی ارائه شده است. مطابق قانون، ورود سازمان بازرسی مراحل مختلفی دارد. در مرحله ابتدایی و مقدماتی پس از بررسی اولیه گزارش مقدماتی تنظیم می شود که تا به تایید رییس سازمان بازرسی نرسد رسمی نیست. که البته این گزارش ها دارای طبقه بندی است و نباید منتشر شود و اگر از نظر سازمان بازرسی درباره موضوعی سوال داشته باشد ابتدا به بالاترین مسوول سازمان نامه زده می شود تا پاسخ بدهد.

وی ادامه داد: در این پرونده گزارش اولیه تهیه شده و هنوز قطعی نشده که متاسفانه ما دیدیم گزارش روی سایت ها رفته است. این گزارش هنوز مقدماتی است و سازمان بازرسی منتظر پاسخ شهرداری تهران است البته مسوولان شهرداری تهران اعلام کردند که در موضوع واگذاری املاک مطابق مقررات و ضوابط عمل کرده اند. درخصوص ارائه تسهیلات به تعاونی ها هم هر سازمانی می تواند مطابق ضوابط و مقررات به تعاونی های خودش کمک کند البته ما مواردی از نحوه ارائه تسهیلات به تعاونی ها، پرونده هایی داشتیم که یا دستگاه مربوطه فراتر از قانون عمل کرده یا اعضا هیات مدیره تخلف کردند مانند تعاونی راه آهن و ...

غلامحسین محسنی اژه‌ای در خصوص فایل منتشر شده منتظری و نامه مطهری به پورمحمدی در مورد اعدام‌های سال 69 گفت: ما اینجا در مورد نامه‌ای که فردی به فرد دیگر می‌زند صحبت نمی‌کنیم اما اگر در مورد اصل موضوع سؤال می‌کنید باید بگوییم امام بزرگوار ما آنچنان مقید به موازین بودند که همه دوست و دشمن می‌دانستند امام کوچکترین تخطی از موازین اسلامی نمی‌کنند.

وی افزود: همه فقها بدون استثنا قبول دارند که اگر یک گروهی علیه یک حکومت رسمی قیام کرد و مرکزیت آن باقی بود و به تجاوزات علیه آن حکومت ادامه داد تکلیف‌شان روشن است که باید مجازات شوند و اینکه چگونه آن فایل صوتی پخش شده مراجع ذی‌ربط در حال بررسی هستند.

اژه‌ای با اشاره به خاطره‌ای از فعالیت خود در سال 65 گفت: سال 65 یکی از قتل‌هایی که گروه مهدی هاشمی انجام داده بود این بود که یک پدر و پسر را کشته و جسد آنان را در یک گودال پنهان کرده بود.

وی افزود: آن زمان پرونده‌ای تشکیل شد که کار قضایی آن را من انجام می‌دادم و دادیار پرونده بودم. زمانی که آنها به قتل اعتراف کردند رفتیم و جنازه‌ها را بیرون آوردیم و نکته جالب این بود که این جنازه‌ها هنوز به طور کامل از هم نپاشیده بود؛ آن موقع گوشه‌ای از آن تصاویر هم در تلویزیون پخش شد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: همان زمان آقایی که در فایل صوتی حرف زده معترض بود که چرا به مردم گفته‌ایم و فیلم را نشان داده‌ایم. گفتم یک پدر و پسر را کشتند در حالی که قرار نبود پسر کشته شود اما چون دیدند همراه پدر است و ممکن است لو بروند او را هم کشته‌اند. اما ایشان معتقد بود که نباید به مردم گفته می‌شد.