توپخانه بی اخلاقی جریان اصلاح طلب، نتیجه عکس داد

گروه اجتماعی - صبح شنبه، چندین سایت و کانال اصلاح طلب در حرکتی هماهنگ اقدام به انتشار متن ها، پوسترها و طرح های گرافیکی در مورد واگذاری املاک با تخفیف و اقساط ویژه به اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری تهران کردند. سرعت عمل این رسانه ها در انتشار و بازنشر اخبار و تولید طرح های گرافیکی آن قدر سریع بود که مشخص بود از مدت ها قبل برنامه ریزی های لازم انجام شده و حتی طرح های گرافیکی آماده شده اند.

اما ماجرا چه بود؟

ادعا شده بود 5 عضو شورای شهر تهران یعنی معصومه آباد، ابوالفضل قناعتی، محسن پیرهادی، الهه راستگو و هادی ساعی املاکی از شهرداری تهران با تخفیف و اقساط ویژه گرفته اند و یا املاک آن ها در حال واگذاریست.

ابوالفضل قناعتی و معصومه آبادکه خرید املاکی در نیاوران و آجودانیه به آن ها نسبت داده شده بود، هر دو این اتهامات را کاملا بی اساس دانستند و حتی قناعتی اعلام کرد که آن ملکی که به من نسبت داده شده در تملک شهرداری است و اگر در تملک شخص باشد، حتی اگر اوباما باشد من مسئولیتش را به عهده می گیرم!

محسن پیرهادی اما در گفتگو با رسانه ها، رسانه های جریان رقیب را به رعایت اخلاق دعوت کرد و گفته است از این رسانه ها شکایت می کند.

محسن پیرهادی که سابقه ۱۴ ساله خدمت در شهرداری را دارد گفت حدود دو سال قبل از شروع شورای چهارم از تعاونی مسکن تشکیلات خود، پیگیر امور مربوط به تعاونی مسکن شدم و در بین ۳۰ هزار عضو تعاونیهای مسکن به همان میزان تسهیلات گرفتم.

و هیچ امتیاز ویژه ای دریافت نکرده ام و در دوره ی مسئولیتم در شهرداری تهران، همانند سایر کارکنان این نهاد در تعاونی مسکن شهرداری ثبت نام کرده بودم واگر بعدم از عضویت شورا عضو تعاونی شدم یا تسهیلات گرفتم برای مدعیان اعطا خواهم کرد

اما در این فهرست به اصطلاح افشاگرانه، نام دو چهره دیگر نیز به نام می خورد. الهه راستگو و هادی ساعی، اما در برابر نام این دو چیزی از ملک یا املاک مورد نظر ذکر نشده بود. در واقع این دو بیش از آن که علیه شان افشاگری صورت گیرد، تهدید به افشاگری شده بودند. چه این که سه شنبه همین هفته (9 شهریور) انتخابات هیات رییسه شورای شهر است و راستگو و ساعی باید متوجه می شدند که رایشان بایست به ریاست مسجدجامعی و هیات رییسه ی اصلاح طلب باشد و در غیر این صورت افشاگری ها و تخریب ها علیه شان به راه خواهد افتاد.

اما نتیجه چه شد؟ واقعیت های میدانی گواه بر آن بود که چمران نسبت به مسجدجامعی رای بالاتری دارد، اما این اختلاف زیاد نیست. چند عضو مستقل شورا که مبنای رای دادنشان جریانی و فراکسیونی نیست، در این میان بسیار موثرند. برخی از این اعضا تا پیش از این تصمیم خود را گرفته بودند اما دو نفر از اعضای شورای شهر تا همین چند روز قبل به ریاست چمران و مسجدجامعی مردد بودند. اما پس از بی اخلاقی رسانه های اصلاح طلب و استفاده از ادبیات تخریب و تهدید، گویا آن دو عضو مردد شورا هم تصمیم به رای به چمران و هیات رییسه اصولگرا گرفته اند. حال اصولگرایان با آرامش خاطر بیشتری نسبت به سال های قبل در انتخابات حضور می یابند و اصلاح طلبان و طراحان تخریب رسانه ای اخیر باید به فکر چاره ی دیگری باشند، غیر از این احتمالا باید منتظر آن باشند که به اتهام دروغ، افترا و تشویش اذهان عمومی به دادگاه فراخوانده شوند.