هادی اسماعیلی متخصص داروسازی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ بیان کرد:ترامادول مسکن مخدری است که برای تسکین دردهای بدن به کار می رود.

 

 وی ادامه داد: از عوارض مصرف ترامادول می توان به احساس سرخوشی و شادی بیش از حد اشاره کرد، همچنین مصرف آن در دوزهای بالای 400 میلی گرم با تحریک بیش از اندازه سلول های عصبی منجر به تشنج می شود.

 

این متخصص داروسازی بالینی با عنوان اینکه برخلاف تصور افراد مبنی بر اینکه مصرف ترامادول احساس وابستگی را ایجاد نمی کند؛ اظهار داشت:وابستگی ناشی از مصرف این مسکن نسبت به سایر مواد مخدر مانند تریاک و هروئین کمتر است. 

 

اسماعیلی یادآور شد: مبتلایان به دردهای مزمن به خصوص سالمندان باید نخست از دوز 25 میلی گرم مصرف ترامادول را شروع کنند سپس افزایش دوز مصرفی این دارو به تدریج صورت گیرد.

 

وی با یادآوری اینکه برخی از افراد نسبت به عوارض ترامادول بیش از حد حساس هستند؛ گفت: احساس تهوع، استفراغ و سردرد از عوارض ناشی از مصرف  این مسکن است.

 

اسماعیلی یادآور شد: مصرف ترامادول سبب افزایش فشار درون جمجمه می شود بنابراین مبتلایان به سردردهای میگرنی باید از استفاده آن خودداری کنند.