تجربه پیش نیاز یک شورای کارآمد است/ نباید سوگند خود را فراموش کنیم

اجتماعی رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با تاکید بر این که هیئت رییسه شورای شهر در سال نهایی همانند سال های اول دارای اهمیت است، اظهار کرد: مسئولیت های کاری تمامی اعضا همانند سال اول برقرار است. همه اعضا باید تلاش کنند به سوگندی که روز اول یاد کردند، پایبند باشند.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا جایی که ممکن است بدون لحاظ کردن نگرش های سیاسی؛ وظیفه نمایندگی خود و خواست مردم را در چهارچوب قوانین و به نفع مردم برای ارتقاء کیفیت زندگی آنها به جا بیاوریم.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به این که رقابت در سال آخر شورا پررنگ تر خواهد بود، گفت: طبیعی است که مردم نیز ارزیابی از مجوع این چهار دوره داشته باشند.

تقی پور با اشاره به انتقادهایی که به هر یک از کاندیداهای هر دو طیف سیاسی شورای شهر وارد می شود، عنوان کرد: پذیرش هر یک از این انتقاد ها نسبی است زیرا از یک سو با عنصر تجریه به ویژه در فعالیت های جمعی مواجه هستیم و کارآمدی اداره جلسات تا حدودی متکی به همین عنصر تجربه است.

وی ادامه داد: اما این را نیز قبول داریم که خوب است سلیقه های جدید وارد کار شود اما به دلیل این که ریاست شورا به معنی رییس جلسه است و با وجود نقش مهمی که در اداره مباحث و روند جلسه دارد اما خود نیز از یک رای بهره مند است همچنان بر عنصر تجربه تاکید می کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران در پایان با اشاره لزوم انضباط و مشارکت اعضا عنوان کرد: بدون شک انگیزه و قبول مسئولیت افراد در نحوه حضورشان در شورا موثر است. هر چند که کاندیدای اصلاح طلب ریاست شورا نیز در دوره مدیریت خود توانست به نحو قابل قبولی مسئولیت خود را انجام دهد.اما در سال های پس از آن نقد هایی متوجه ایشان است.

لیلی موسوی نسب