هزینه IVF برای «ناباروری» کاهش پیدا کرد

محمد آقاجانی در نشست خبری هفته دولت با اشاره به اینکه زوج‌هایی که از ناباروری رنج می‌برند، از این پس تحت حمایت طرح تحول سلامت قرار می‌گیرند و می‌توانند با هزینه بسیار کمتر از گذشته به رفع این مشکل بپردازند، افزود: 85 درصد تعرفه دولتی در بحث تشخیص و درمان ناباروری تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از دو میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارند که از این پس می‌توانند از پوشش حمایتی طرح تحول سلامت در این زمینه بهره مند شوند، گفت: در حال حاضر 105 میلیارد تومان اعتبار برای این منظور در نظر گرفته شده است؛ البته ما امیدواریم که بتوانیم درمان ناباروری را تحت پوشش بیمه درآوریم.

آقاجانی ضمن اشاره به اینکه خدمات ناباروری شامل دو بخش " تشخیصی و درمانی" و "دارویی " می شود، گفت: خدمات تحت پوشش ناباروری شامل خدمات تشخیصی درمانی می شود. به عنوان مثال در بحث آی.وی.اف که تعرفه دولتی آن نزدیک به یک میلیون و 700 هزار تومان است، زوج‌های نابارور کمتر از 300 هزار تومان از هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

افزایش تعداد پایگاه های اورژانس هوایی کشور

به گزارش وزارت بهداشت - معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر 21 پایگاه اورژانس هوایی در کشور مشغول خدمت رسانی هستند که تاکنون با انجام بیش از 4200 ماموریت در حال ارائه خدمت به مردم هستند، افزود: به زودی تعداد هفت پایگاه جدید به ناوگان اورژانس هوایی کشور افزوده خواهد شد.

معاون درمان وزیر بهداشت عنوان کرد: هدف نهایی ما در این زمینه احداث 44 پایگاه اورژانس هوایی برای پوشش دهی به تمام نقاط کشور و به ویژه مناطق روستایی و صعب العبور است.

آقاجانی درباره بالگردهای ویژه اورژانس هوایی تاکید کرد: در حال حاضر نیازهای اورژانس هوایی در این زمینه از طریق قرارداد با نیروهای مسلح تامین می شود ولی نیاز به بالگردهای ویژه اورژانس در کشور وجود دارد.