وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به فنلاند ضمن بازدید از بیمارستان دانشگاهی هلسینکی، در نشستی که با مسئولان این بیمارستان برگزار شد، حضور یافت.

 

در این دیدار رییس بیمارستان دانشگاهی هلسینکی در گزارشی فراهم آوردن اطلاعات و ارائه خدمات با کیفیت و سالم در زمینه‌های خدمات پیوند عضو ، پیوند سلول و خدمات درمانی برای بیماریهای قلبی کودکان و اقدامات تشخیصی حاملگی را از فعالیتهای این بیمارستان بیان کرد و گفت: در سیستم سلامت فنلاند اقداماتی از جمله ارایه شواهد مربوط به بیماری و مراحل درمان برای مردم از طریق اینترنت، توسعه خدمات ادغام یافته برای بیماران و مشارره ویدئویی- از طریق یک هاب انجام می‌شود.

 

رییس بیمارستان دانشگاهی هلسینکی با بیان اینکه در فنلاند از هر 5 کودک مبتلا به سرطان 3 نفر درمان می‌شوند، افزود: از هر 10 نفر بیمار مبتلا به سرطان سینه 9 نفر 5 سال به طور کامل زندگی می‌کنند و خدمات درمانی سرطان در فنلاند رایگان است.

 

به گزارش وزارت بهداشت،  وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی که در راس هیاتی به فنلاند سفر کرده است بازدید از موسسه ملی بهداشت فنلاند و پیشرفته ترین مرکز تولید کننده تجهیزات دندانپزشکی و نیز چند بیمارستان و مرکز درمانی در فنلاند از برنامه های سفر دکتر هاشمی به این کشور است.