چمران: موضوع «خانه های نجومی» کذب محض است

 مهدی چمران درباره طرح موضوع فساد در شهرداری تهران از سوی یک عده خاص که تحت عنوان واگذاری برخی خانه ها مطرح می شود، اظهار کرد: موضوع اصلی که به شورا مربوط می شود، یکی خود اعضای شوراست و دیگری کمک هایی است که به برخی تعاونی ها شده است.

 

به 30 هزار نفر در وزارتخانه ها کمک شده است

وی افزود: ما به نفس این اقدام کاری نداریم که درست بوده یا غلط؛ اما اینکه مثلا شهرداری به 103 تعاونی و 30 هزار نفر نظیر کارمندان وزارتخانه ها و ادارات مختلف و... کمک کرده تا خانه دار بشوند، اقدامی قابل تقدیر است.

 

با این حساب، باید مسکن مهر را هم "پروژه نجومی" بدانیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم هر کمکی به تعاونی ها و وزارتخانه ها را به عنوان یک مسأله نجومی یاد کنیم، باید پروژه "مسکن مهر" را هم یک "پروژه نجومی" بدانیم، تصریح کرد: پس درباره اصل این ماجرا بحثی نیست، اما اینکه به چه کسی کمک شده، به چه کسی داده شده و اینکه این کمک ها چه مقدار بوده، مسأله دیگری است.

وی ادامه داد: بر اساس آنچه ما اطلاع داریم این کمک ها به 103 تعاونی در نهادهایی مثل وزارت راه و شهرسازی، ارتش، سپاه و برخی وزارتخانه های دیگر و همچنین مدیران و کارکنان بخش های مختلف و وزارتخانه ها انجام شده است. درستی یا غلط بودن این ماجرا یا اینکه آیین نامه اجرا شده یا نه بحث دیگری است.

 

مردم می فهمند هدف از زدن شهرداری چیست

چمران با اشاره به اینکه عده ای وقوع این مسائل در شهرداری را "مسأله نجومی" عنوان می کنند، گفت: نجومی خواندن این موضوع از سوی یک عده با اهداف سیاسی صورت می گیرد و هدف اصلی آن پوشاندن مسأله فیش های حقوقی نجومی است که مردم این موضوع را به خوبی می فهمند.

وی به نامه امروز قالیباف به دادستان کل کشور در مورد یک گزارش هم اشاره و تأکید کرد: همانطور که ملاحظه کردید شهردار تهران امروز نامه ای خطاب به دادستان کل کشور نوشت و طی آن تقاضای بررسی این موضوع را کرد. آقای قالیباف همچنین درخواست کرده که اگر تخلفی شده با عوامل آن برخورد قاطع صورت گیرد و در غیر این صورت با کسانی که آبروی افراد را هدف قرار داده اند، برخورد شود.

 

اصل ماجرای گزارش سازمان بازرسی

رئیس سابق شورای عالی استان ها درباره گزارشی که گفته می شود سازمان بازرسی کل کشور در خصوص تخلفات شهرداری منتشر کرده است نیز عنوان کرد: ماجرا از این قرار است که یکی از بازرسان سازمان بازرسی طبق گزارشی که به او رسیده، پرسشی از شهرداری مطرح کرده است که آیا چنین چیزی هست یا نه؟

وی افزود: متأسفانه برخی این پرسش را گزارش نهایی سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرده اند، در صورتی که فعلا سؤالی مطرح شده، بعد از آن باید تحقیقات لازم صورت بگیرد و سپس گزارش تهیه شود. حتی بازهم کار تمام نمی شود، زیرا باید این گزارش به دادگاه برود و دادگاه هم در این خصوص حکم صادر کند.

 

متهم کردن شهرداری خلاف تقوا و انسانیت است

 

چمران ابراز تأسف کرد، این گونه کوبیدن و هدف قرار دادن افراد برای تحقق اهداف سیاسی خلاف تقوا و حتی بالاتر از آن خلاف انسانیت است و قاعدتا کسانی که به این شکل، موضوع را مطرح کرده اند باید تحت تعقیب قرار بگیرند.

 

هیچ یک از اعضای شورا از شهرداری خانه نخریده اند

 

وی درباره خبرهایی که مبنی بر دریافت خانه با اقساط بلند مدت و تخفیف های کلان از سوی برخی اعضای شورای شهر تهران مطرح شده است هم گفت: طبق بررسی هایی که انجام شده، هیچ یک از اعضای شورای شهر تهران از اولین دوره تا کنون از شهرداری خانه ای نخریده اند.

 

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران، آنچه در مورد خرید دو خانه از سوی یکی از اعضای شورای شهر تهران مطرح شده هم کذب است، چون خانه ایشان الان مشخص است و آن خانه هایی که مشخصات آن ها عنوان شده بود هم معلوم است. می توانید با مراجعه به محل مذکور صاحبان اصلی آن خانه ها را هم ببنید.

 

نسبت های دروغ به اعضای شورا را قانونی پیگیری می کنیم

 

وی با اظهار تأسف از متهم کردن افراد توسط برخی آن هم به دروغ، خاطرنشان کرد: این مسائلی که درباره خرید خانه با قیمت های پایین و اقساط بلند مدت از سوی اعضای شورای شهر مطرح شده کذب، دروغ و تهمت است و پیگیری قانونی دارد که باید دنبال شود.

 

چمران در عین حال توضیح داد: تنها یک نفر از اعضای شورای شهر تهران که کارمند شهرداری بوده از طریق تعاونی ها ملکی را خریده و در این پروسه طبق روال معمول تعاونی عمل کرده است.

 

آماده بررسی پرونده های سال 70 تاکنون هستیم

 

وی یادآور شد: اگر خواستند پرونده ای را بررسی کنند، باید پرونده های از سال 1370 به این طرف بررسی شود. ما با اطمینان می گوییم که اعضای شورا پس از حضور در شورای شهر تهران خانه ای را از شهرداری خریداری نکرده اند و آن مطالبی که در این باره عنوان شده، کذب محض است.