سردار محسن انصاری امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های ستاد بزرگداشت شهدای منا با بیان اینکه برای اولین سالگرد بزرگداشت شهدای منا برنامه‌های ویژه‌ای پیش‌بینی شده افزود: 461 ایرانی در صحرای منا به شهادت رسیدند ضمن اینکه قبل از آن هم 10 نفر از زائران ایرانی در مسجد الحرام شهید شده بودند.

وی افزود: 60 نفر از مجموع شهدای ایرانی از خانواده‌‌های شهدا و ایثارگران هستند که 37 نفر از آنها جانبازان دفاع مقدس هستند ضمن اینکه 23 نفر از آنها نیز همسر و فرزند شهید و فرزند جانباز هستند که در بین شهدا نیز 6 دیپلمات و دانشمند فضایی و قاری قرآن نیز حضور دارند.

وی با بیان اینکه حدود 15 نفر از شهدای فاجعه منا روحانی و تعدادی نیز از جامعه شعرا و فرهنگی هستند، گفت: دو نفر از این شهدا نیز از مدرسین حوزه علمیه قم که صاحب تألیفات و نظریاتی در فقه هستند.

انصاری با بیان اینکه سخنرانی انقلابی و امام‌گونه مقام معظم رهبری باعث شد تا بازگشت پیکر شهدا با احترام صورت گیرد، گفت: 39 نفر از شهدای ایرانی در مقبرةالشهدای منا با رضایت خانواده شهدا دفن شده و در آنجا باقی مانده‌اند.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت و بنیاد شهید امور ایثارگران تمام تلاش خود را برای عدم فراموشی فاجعه منا انجام داده‌اند افزود: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که فاجعه منا دوباره تکرار شود.