قاطعانه با فساد و رانت‌خواری برخورد شود

 

پرویز سروری درباره مصوبات جلسه امروز شورای شهر تهران اظهار داشت: امروز موضوعات مهمی را در دستور جلسه شورا داشتیم.

وی افزود: اولین مورد بحث تحقیق و تفحص از شهرداری تهران با 16 امضا بود که بر اساس آن از املاک شهرداری تهران تحقیق و تفحص صورت می‌گیرد.

سروری بیان داشت: در آیین نامه شورای شهر موضوعی با عنوان تحقیق و تفحص از شهرداری نیامده است. فرایند نظارتی شورای شهر براساس آیین نامه‌ تذکر، سوال و استیضاح است.

سروری افزود: در آخر نتیجه تحقیق و تفحص باید به سازمان بازرسی و قوه قضائیه ارسال شود و آنها جمع بندی لازم را داشته باشند. هم‌ اکنون بازرسی در شهرداری وجود دارد و مدارک به دست این نهاد رسیده و فرایند لازم طی شده است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بازرسی هم اکنون به مرحله سوال رسیده است و از کسانی که در خصوص املاک نجومی تاثیرگذار بودند سوال شده است. ما به جای اینکه سکته‌ای در ایجاد تحقیق و تفحص و اقدام سازمان بازرسی ایجاد کنیم باید آن را تسهیل کنیم.

سروری افزود: به همین دلیل ما طرح دو فوریتی را پیشنهاد دادیم که بررسی و نظارت کارشناسی بر عملکرد سازمان املاک باشد که به جای اینکه با طرح قبلی که تحقیق و تفحص بود عقب گرد اتفاق بیفتد حرکت رو به جلو داشته باشیم و همین طور با سازمان بازرسی به صورت فعال ارتباط برقرار شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران به تشکیل کارگروهی از نمایندگان شورا برای بررسی املاک شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: رئیس شورای شهر تهران و همین طور شهردار تهران نیز از دادستانی و سازمان بازرسی خواسته‌اند که در این زمینه دقت نظر داشته باشند و تمامی اسناد و مدارک را بررسی و گزارش لازم را ارائه دهند.

وی افزود: امروز کار بزرگی انجام شد و ما به ذات تحقیق و تفحص رای دادیم و آن را متناسب با آیین نامه شورا تنظیم کردیم اما متاسفانه عده‌ای از اعضا به این تحقیق و تفحص رای ندادند و با اینکه دو فوریت بود و عملا هدف شفافیت سازی را تسریع می‌کرد رای ندادند ولی دیگر اعضا این کار را انجام دادند.

سروری بیان داشت: با تصویب این طرح یک فوریتی در راستای شفافیت سازی اقدام کردیم و با این تدبیری که صورت گرفت رسیدن به نتیجه قطعی انجام می‌شود و از فردا جلسات لازم برگزار خواهد شد.

وی گفت: نباید اجازه دهیم که با یک حرکت سیاسی عملا به جای اینکه شفافیت سازی کنیم در فضاهای سیاسی قرار بگیریم و کسانی که حیاتشان در اقدامات سیاسی بوده و نشان دادند که شورای اول را با همین ادبیات به انحراف کشاندند امروز نیز تلاش می‌کنند که همان مسیر را طی کنند وهمان رفتار تنش‌ امیز را ایجاد می‌کنند ولی ما معتقدیم باید با قدرت و قاطعیت شفاف سازی صورت بگیرد.

سروری گفت: اگر تخلف، فساد، ویژه خواری و رانت خواری صورت گرفته با آن قاطعانه برخورد شود و شورا با هر گونه انحرافی زدوده شود و مدیریت شهری بتواند از عملکرد خود دفاع کند و اگر دچار خطایی شده حتما با افراد خاطی برخورد شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: نباید اجازه دهیم که این موضوع دست مایه یک عده آدم هوچی گر و سوءاستفاده‌گر شود.