سردار کرمی در ادامه نشست خبری خود درخصوص عملیات اربعین اظهار داشت: ما 3 سال است که در عملیات اربعین حاضر می‌شویم و نظم و امنیت مردم در آن منطقه را برعهده داریم و در  این راستا تجربه خوبی کسب کردیم.

وی افزود: در مجموع 8 واحد از نیروهای خود را در خوزستان و ایلام به کار می‌گیریم و در صورت نیاز واحدها را به منطقه زائرین اعزام می‌کنیم.

فرمانده یگان‌ ویژه ناجا تصریح کرد: فرماندهی انتظامی استان‌ها مسئولیت اصلی را برعهده دارند و یگان ویژه آنها را تقویت می‌کنند. ضمن اینکه ما واحد نوپو را می‌فرستیم که اگر مشکل امنیتی ایجاد شد سریع عمل کنند، ما خارج از مرز عملیاتی نداریم و فقط داخل مرز هستیم.

سردار کرمی در پاسخ به این سوال نیروهای یگان ویژه در طرح سالم‌سازی دریا چند نفر را نجات داده‌اند، گفت: امسال علاوه بر همه تجهیزاتی که هر ساله از آن استفاده می‌کنیم چند فروند جایرپلند هم آوردیم و از طریق آنها دو نفر را نجات دادیم. در مجموع توانستیم جان 250 نفر را نجات دهیم.

وی در پاسخ به این سوال آیا تجهیزات یگان ویژه با مشابه خارجی رقابت دارد یا نه، گفت: همه تجهیزات ما در داخل تولید می‌شود و 95 درصد از تجهیزات خود را از طریق وزارت دفاع تامین می‌کنیم و کمترین وابستگی به خارج کشور نداریم.

فرمانده یگان ویژه ناجا گفت: ما حتی آمادگی صادرات تجهیزات خود را داریم چرا که تجهیزات یگان ‌ویژه با مشابه خارجی آن رقابت دارد.

وی در خصوص حضور یگان ویژه در ورزشگاه ها گفت: یگان ویژه فقط در لیگ برتر فوتبال حضور دارد و یگان انتظامی ورزشگاه لباس مخصوص و کاور مشخص دارند و از طریق یک سری اموزش هایی که با تعامل با جوانان دارد، سه سال است که هیچ اغتشاشی در ورزشگاه ها وجود نداشته و این یک نمره مثبت است که برای فوتبال کشور گرفته ایم.

سردار کرمی تاکید کرد: اصولا باشگاه‌ها باید وارد عمل شوند و انتظامات را برعهده بگیرند.

کرمی گفت: اجرای طرح مکنا در یگان ویژه با جدیت دنبال می‌شود و خیلی لازم است که نیروهای ما مدیریت بحران داشته باشند و با جدیت و اقتدار ضمن اجرای عملیات‌ها و برنامه‌ها امنیت را هم برقرار کنند، از این رو طرح مکنا بسیار برای یگان ویژه مهم است.