ساعت 18 نوزدهم مرداد سال جاری خبر آتش‌سوزی خانه‌ای در خیابان امام خمینی شهرک آزادی از سوی مرکز پیام فوریتهای پلیسی 110 به مأموران کلانتری 150 تهرانسر اعلام شد.

دقایقی بعد تیمی از مأموران انتظامی و آتش‌نشانی در محل اعلام خبر حاضر شدند و پس از مهار آتش، مرد سی و هشت ساله‌ای با نام فرهاد که دچار سوختگی شدید شده بود، برادرش حامد را عامل آتش‌سوزی اعلام کرد و گفت: حامد که با من اختلافات قبلی داشت، با خودوری پرشیا به اینجا آمد و پس از اینکه در راهرو بنزین ریخت، مرا آتش زد، در این حادثه فربد دیگر برادرم نیز دچار سوختگی شد.

پس از اظهارات فرهاد، وی و فربد برای درمان توسط اورژانس به بیمارستان شهید مطهری انتقال یافتند همچنین در بررسی محل حادثه تعدادی دارو، کارتن و گونی کشف شد و یکی از افرادی که در آنجا کار می‌کرد در اظهاراتش به مأموران گفت: در اینجا در خصوص تولید «داروهای چاقی» فعالیت داریم و منزل به صورت استیجاری است.

پس از این اتفاق و تشکیل پرونده در دادسرای ناحیه 19 تهران، تحقیقات بیشتر از فرهاد در بیمارستان صورت گرفت و با وجود اینکه وی به دلیل سوختگی شدید قادر به بیان جزئیات بیشتر از حادثه آتش‌سوزی نبود، مجدداً برادرش را عامل این اتفاق معرفی کرد.

سرانجام فرهاد سوم شهریور سال جاری به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد و پرونده این حادثه مرگبار به دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد، روز گذشته حامد دستگیر شد و پیش از ظهر امروز به دادسرای امور جنایی تهران انتقال یافت.

حامد سی و پنج ساله در اظهاراتش منکر آتش زدن برادرش و خانه وی شد و به قاضی ایلخانی؛ بازپرس ویژه قتل پایتخت گفت: روز حادثه، برای امحای پوکه‌های ژلاتینی دارو به آنجا رفتم، فرهاد و فربد در آنجا حضور داشتند، با آنها در مورد امحای پوکه‌ها صحبت کردم اما آنها مخالف این کار بودند و به همین دلیل کمی درگیری لفظی بین ما اتفاق افتاد، بعد نیز مقداری بنزین روی پوکه‌ها و زمین ریختم و با فندک آنها را آتش زدم، آتش به حدی نبود که برادرانم آتش بگیرند، حدود دو دقیقه پس از آتش زدن پوکه‌ها از آنجا رفتم و بعد با فربد تماس گرفتم، او گفت که چیزی نشده و کمی دست و پای او و فرهاد دچار سوختگی شده است؛ من اصلاً آتش گرفتن آنجا را ندیدم و ظاهراً پای فرهاد با بنزین مشتعل شده و زمانیه وی قصد خاموش کردن آتش را داشته، آتش به داخل اتاق سرایت کرده است.

وی با بیان اینکه دو سال پیش هم مقداری از این پوکه‌ها را امحاء کردیم، ادامه داد: قصد آسیب رساندن به برادرم را نداشتم و حتی یک قطره بنزین رویش نریختم.

قاضی ایلخانی پس از شنیدن اظهارات حامد، وی را در اختیار مأموران اداره آگاهی قرار داد و تحقیقات بیشتر در رابطه با این حادثه مرگبار ادامه دارد.