منتشرکنندگان خبر املاک نجومی در انتخابات قربانی می شوند/ شائبه اداره برخی کانال‌های نشر خبر توسط اعضای شورای شهر

گروه اجتماعی- نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری افکارنیوز  با بیان این که موضوع املاک نجمی با هدف فرار از فشار افکار عمومی در مورد فیش های نجومی مطرح شد، عنوان کرد: اولین و اصلی ترین اثر منفی طرح این نوع مباحث سلب اعتماد مردم است.

وی ادامه داد: بزرگترین جرم  افرادی که به این موضوعات ورود می کنند کاهش اعتماد عمومی است زیرا در مجادلات سیاسی بین گروه های متفاوت به این صورت ورود می کنند. این موضوع حتی در مورد فیش های نجومی نیز صادق است.

نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که در مقایسه با تعداد مدیرانی که در سطح کشور مشغول به کار هستند فیش ها نجومی در مورد تعداد اندکی از آنها صدق می کند، گفت: چرا باید به گونه ای رفتار شود که نگاه افکار عمومی نسبت به همه مدیران منفی شود.

این عضو شورای شهر تهران افزود: این در حالی است که بدون هیاهوی رسانه ای می شد به صورت منطقی به این موضوع رسیدگی و سپس اطلاع رسانی کرد. اما تا این لحظه نه عنوان کرده اند چه تعداد از مدیران فیش نجومی داشته اند و نه برخورد جدی صورت گرفته است.

طلایی با اشاره به این که نمی توان منکر وجود برخی از سوء استفاده ها توسط مدیران شد، گفت: معتقدیم با هر شخصی که سواستفاده کرده است چه اصول گرا و چه اصلاح طلب باید برخورد شود اما نباید موضوعی که از قبل وجود داشته و هنوز صحت آن تایید نشده است یک شبه تبدیل به پروژه ای برای تخریب چهره اعضای شورای شهر شود.

وی با بیان این که عضو شورای شهر چهارشنبه پیش از انتشار خبر تهدید شده بود، ادامه داد:این شخص با حضور در دفتر خانم آباد عنوان می کند که می خواهم نام شما را در خبر املاک نجومی روز شنبه منتشر کنم.

وی افزود: خانم آباد این موضوع را تکذیب می کند و می گوید شکایت می کنم. آن شخص عنوان می کند؛ شکایت کنید سایت دیگری را راه اندازی می کنیم.

وی ادامه داد: این موضوع بیانگر این است که جریان مدیریت شده ای پشت این ماجرا است. اما آیا به این موضوع فکر کردند که عوارض ناشی از انتشار چنین اخباری تا  چه حد بر خانواده افراد در گیر در موضوع اثر منفی دارد.

طلایی با تاکید بر این که اعضای شورای شهر باید از شبکه ها و سایت های از این دست تبری بجویند، اظهار کرد: در غیر این صورت شائبه این وجود دارد که برخی از اعضای شورا در حال اداره کردن این شبکه ها برای تخریب افراد هستند. اما به این فکر کنند که چنین پروژه هایی برای خود آنها نیز می تواند اجرا شود.

طلایی با بیان این که مردم شورای شهر را تحت عنوان کلی شورای شهر تهران و فارق از جناح بندی های سیاسی می شناسند، اظهار کرد: انتهای تمام این رفتارها در چشم مردم به پای نظام نوشته می شود. اعتقاد بنده بر این است که  سازمان بازرسی کشور که منشاء اولیه این خبر بوده و نیز قوه قضاییه همانگونه که سریع اقدام کردند، به موضوع نیز سریع رسیدگی کنند.

طلایی ادامه داد: در صورتی که تخلفی صورت گرفته است باید برخورد قانونی صورت گیرد در غیر این صورت باید با منتشر کنندگان خبر کذب برخورد شود.

این عضو شورای شهر با بیان این که روند حاکم بر شبکه های اجتماعی مجازی در صورتی که مدیریت نشود تهدیدی جدی برای کشور است، گفت: با روند فعلی شایعه سازی و بهره برداری از جریان های مختلف به راحتی انجام می شود.

نائب رییس شورای شهر تهران با تاکید بر این که کاهش اعتماد عمومی، کاهش مشارکت عمومی را در پی خواهد داشت، اظهار کرد: افرادی که این نوع مسائل را مطرح می کنند می خواهند اصولگرایان را بی اعتبار کنند اما در ابتدا خودشان در این آتش خواهند افتاد زیرا در انتخابات آتی قربانی این موضوع می شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بد اخلاقی های سیاسی و استفاده های ابزاری از شبکه های اجتماعی مجازی برای رقابت های سیاسی به نفع نظام، انقلاب، کشور، مردم و حتی جریان های سیاسی نیست.

معصومه امینی