دولت تنها شعار مبارزه با فساد را می دهد/ تشویش اذهان عمومی حق الناس است

گروه اجتماعی- رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به این که خبر املاک نجومی بیش از این که یک خبر باشد سناریویی از پیش طراحی شده است، عنوان کرد: این افراد قصد داشتند فضاحتی که در فیش های نجومی به بار آمده بود را تحت الشعاع قرار دهند.

وی با بیان این که بنده حتی موافق طرح فیش های حقوقی به صورتی که عنوان شد نبودم، گفت: درست است که باید نظارت عمومی وجود داشته باشد و حق مردم است که این اطلاعات را داشته باشند اما این که هر روز با برخی اطلاعاتی که هنوز به اثبات نرسیده است ذهن مردم را بهم بریزیم درست نیست.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به این که وسعت فیش های حقوقی بسیار گسترده تر از املاک نجومی بوده است، اظهار کرد: سخنگوی قوه قضاییه نیز تاکید کردند متاسفانه تا کنون هیچ نامه ای از دولت مبنی بر معرفی مدیرانی که فیش های نجومی داشتند به قوه قضائیه ارسال نشده است لذا اگر قوه قضائیه خود به این موضوع ورود کرد دولت نباید گلایه مند باشند.

وی با بیان این که در فضای تبلیغاتی تلاش شد موضوعی با این حد از اهمیت رفع شود، خاطرنشان کرد: این که با اخباری که هنوز تایید نشده است مقاصد شخصی خود را به پیش ببریم خیانت به مردم و افکار عمومی است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به این که بازرسی کل کشور در جایگاهی است که روزانه می تواند از هر دستگاه و نهادی سوال بپرسد، عنوان کرد: در صورتی که پرسیدن سوال از یک شخص یا مجموعه را مبنی بر محکومیت بدانیم قطعا تمام افرادی که موضوع املاک نجومی را مطرح کرده اند خود بارها از قبل محکوم شده اند.

تقی پور با ابراز تاسف از این که با قرار دادن مردم در فضایی پر تنش می خواهیم مسائل خود را برطرف کنیم، اظهار کرد: در ظاهر عنوان می شود با فساد مبارزه می کنیم اما در باطن هیچ حرکتی از دولت ندیده ایم.در این میان تنها نام 15 نفر مطرح شده و اصلا مشخص نیست این افراد پول های نجومی را که دریافت کرده بودند بازگرداند یا خیر.

وی تاکید کرد: باید موضوع فیش و املاک نجمی به دقت بررسی شود و افرادی که حقی از بیت المال خورده اند تمام و کمال بازگردانده شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به این که موضوع املاک نجومی و درز اطلاعات اشتباه نباید دامان کارمندی که اختیاراتی ندارد را بگیرد، عنوان کرد: اطلاعات خام همواره گمراه کننده است لذا افرادی که کوتاهی کرده اند و مسئولیتی به عهده داشته اند حتما باید در این مورد پاسخگو باشند زیرا انتشار این نوع اخبارو تشویش اذهان عمومی قطعا حق الناس است.

معصومه امینی