بیمه جدید ازدواج/ «مهریه» و «مخارج تولد فرزند اول» تحت پوشش بیمه

ناصر صبحی قراملکی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور خدمات مشاوره ازدواج و خانواده تحت پوشش بیمه قرار می گیرد، گفت: از مزایای بیمه نامه جدید ازدواج تحت پوشش قرار دادن خدمات مشاوره است چرا که بسیاری از افراد به دلیل عدم توانایی پرداخت هزینه‌های مشاوره به این مراکز مراجع نمی‌کنند.

 

وی افزود: پیش از این نیز تفاهم نامه بیمه ازدواج با یکی دیگر از مراکز بیمه منعقد شده بود اما بیمه نامه جدید که با بیمه تعاون منعقد شده است دارای مزایای بیشتری است.

 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده در خصوص مزایای بیمه نامه جدید نسبت به بیمه نامه پیشین گفت: در بیمه نامه پیشین بهره برداری از بیمه پس از 5 سال ممکن بود، افراد تا 35 سالگی امکان خرید بیمه را داشتند، همچنین بیمه نامه قبلی خدمات مشاوره را تحت پوشش قرار نمی‌داد اما در بیمه نامه جدید بهره برداری از بیمه پس از 4 سال ممکن خواهد بود. فرد تا 40 سالگی می‌تواند بیمه خریداری کند و همچنین خدمات مشاوره در این بیمه نامه تحت پوشش قرار می‌گیرد.

 

صبحی افزود: مخارج تحصیلات جوانان بین 40 تا 90 درصد تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرد و همچنین مراحل مختلف ازدواج از زمان تصمیم به شروع ازدواج و دریافت خدمات مشاوره تا آغاز زندگی مشترک و پس از آن مانند تهیه جهیزیه ،مسکن و... نیز بر اساس میزان سپرده‌گذاری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

 

به گفته مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده مهریه زنان هم مشمول بیمه می‌شود و شرایط به گونه‌ای فراهم می‌شود که در صورت جدایی زوجین مشکلی بابت بازپرداخت مهریه به وجود نیاید. علاوه بر آن مخارج تولد و کلیه هزینه‌های فرزند اول زوجین بر اساس میزان سپرده تحت پوشش قرار می‌گیرد.