شکایت نیروی انتظامی از طریق اینترپل از حکام آل سعودی

سردار حسین اشتری در حاشیه برگزاری یادواره ۱۲۰۰ شهید یگان ویژه ناجا با محکوم کردن بی درایتی حکام آل سعود در برگزاری مراسم حج سال گذشته و کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر از حجاج ایرانی گفت: بر اساس منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری، در پلیس اینترپل شکایتی علیه حکام بی درایت آل سعود انجام شده و نیروی انتظامی با جدیت پیگیر روشن شدن ابعاد و واقعیت های حادثه منا است.

اشتری در ادامه با اشاره به اینکه گرامیداشت یاد شهدای یگان ویژه در ۸ استان کشور برگزار می شود، افزود: یگان ویژه همواره در مهمترین مسئولیت ها و برنامه های انتظامی و امنیتی در کشور چه در داخل و چه در مرزها خوش درخشیده و همواره کارنامه درخشانی را به نمایش گذاشته است.

وی به برگزاری مراسم اربعین و امنیت برگزاری این پیاده روی عظیم اشاره کرد و افزود: در طول ۳ سال گذشته امنیت برگزاری مراسم اربعین بر عهده نیروهای یگان ویژه بوده و خوشبختانه این یگان در انجام این مسئولیت ها درخشیده است.

اشتری ادامه داد: از مدت ها پیش انجام برنامه های اربعین حسینی بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده و از این رو بارها از مدت ها پیش فرماندهان رده های مختلف با حضور در مرزهای سه گانه در استان ایلام و خوزستان زیرساختهای اولیه را مورد ارزیابی قرار داده اند و مقرر شده که زیرساختها انجام شود تا اربعین امسال در نهایت امنیت و آرامش برای مردم عزیز برگزار شود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه از عبور افرادی که فاقد مدارک شناسایی معتبر و ویزا هستند در مرزها جلوگیری به عمل خواهد آمد، افزود: به شهروندانی که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین را دارند توصیه می کنم حتماً در کاروان های حج و زیارت ثبت نام کرده و قبل از خروج از مرز، مدارک شناسایی معتبر اعم از ویزا و پاسپورت را در اختیار همراه داشته باشند.

اشتری ادامه داد: قطعاً زیرساختهای موجود کفایت نمی کند و احتیاج داریم که تجهیزات و زیرساختها را در مرزهای غربی تقویت کنیم. از این رو، امیدواریم همانند سالهای گذشته شهروندان با همکاری خود ما را در اجرای این برنامه یاری کنند.