تقاضا برای اخراج قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر از میگون

گروه اجتماعی- عدم امنیت، مقابله با توزیع مواد مخدر و معضلات فرهنگی یکی از مشکلات و معضلات میگون در بخش رودبار قصران است.

به گزارش افکارنیوز، جوانان میگون معتقدند که قاچاقچیان آزادانه در حال فعالیت هستند و با اجاره منازل به فروش مواد مخدر در منطقه مبادرت می کنند.

همین مشکلات باعث شده تا تعدادی از جوانان میگون خواستار اقدام فوری برای بیرون انداختن قاچاقچیان از منطقه و تامین امنیت بیشتر در میگون شوند.

در همین راستا این جوانان روز دوشنبه دهم مرداد در اعتراض به حضور قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر در مسجد جامع میگون حضور یافته  حضور یافته و با اعضای شورای اوشان، فشم و میگون جلسه ای گذاشتند.

بر اساس گزارش خبرنگار ما اعضای شورای شهر تقصیر را به گردن دیگر مسئولین  همچون بخشداری و کلانتری انداخته و از پاسخگویی در خصوص عملکرد خود طفره رفتند و مدعی شدند درطول سه سال گذشته شکواییه های مردم را  به بخشداری و کلانتری فرستاده اما نتیجه ای نگرفته اند.

در پایان این جلسه صورت جلسه ای تنظیم شد که بر اساس آن افراد محلی که به قاچاقچیان خانه اجاره دادند، ظرف یک ماه خانه را از آنها پس گرفته و بخشداری و همچنین شورای شهر در این زمینه کمک های لازم را به عمل بیاورند.

این صورت جلسه به امضای اهالی میگون رسیده که متن و تصاویر آن به شرح زیر است:

«صورتجلسه مورخه دهم مرداد امسال اهالی میگون به دعوت جوانان بسیجی و معتمدین و نهادهای مردمی در مسجد جامع میگون حضور به هم رساندند تا موضوع توزیع مواد مخدر و مبارزه با قاچاقچیان با حضور مسئولین انتظامی و قضایی و نهادهای مردمی در جلسه با شورای شهر بررسی شود.

2

 اهالی در مسجد میگون جمع شدند تا این معضل اجتماعی و پدیده شومی که در رودبار قصران بویژه در شهر میگون سایه انداخته است را بررسی نمایند و راهکار مقابله با این معضل ارائه دهند تا بتوانیم با کمک و مساعدت و همفکری و همیاری بطور یک پارچه بتوانیم این مشکل بزرگ که جوانان منطقه را شدیدا تهدید می نماید، برطرف نمائیم.

1

ابتدا در جلسه پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، نخست آقای حمید قاسم دخت مسائلی پیرامون مضرات و پیامدهای مخرب بحث ها و مطالبی را عنوان فرمودند و سپس یکی از بسیجیان پایگاه بسیج ثارالله مسجد جامع میگون موضوعاتی در خصوص موضوع مطروحه در جلسه و خطرات و مشکلاتی که در خصوص مبارزه با مواد مخدر مواجه هستند را در جلسه مطرح کردند.

photo_2016-09-13_09-52-00

قابل ذکر است اکثریت حاضر در جلسه جمعیت قاطبه میگون، جوانان میگون بودند که با دلی پر درد در جلسه حضور پیدا کردند و همگان در این مورد احساس مسئولیت نمودند و قاطعانه از مسئولین خواستند که با این پدیده شوم اجتماعی برخورد کنند و به سادگی از کنار آن عبور ننمایند.

photo_2016-09-13_09-51-53

در ادامه جلسه آقای رحمت سلیمانی رئیس شورای اسلامی رودبار قصران در مورد استشهاد ها و طومارهای واصله در خصوص شکایات مردم از پدیده شوم قاچاق را مطرح کرد.

در جلسه مطرح شد دیگر افراد محلی به قاچاقچیان خانه اجاره ندهند.

آقای سلیمانی گفت یکی از اقدامات ما اخراج 2 خانواده قاچاق فروش یکی در اوشان و یکی در میگون بود.

پس از سخنان رئیس شورای شهر آقای میراسماعیلی در خصوص وضوع قاچاقچیان اعلام کرد که با تمام وجود در کنار مردم نهایت همکاری را خواهند داشت و همه مردم با مسئولین دست بدست هم برای رسیدگی کردن این معضل اجتماعی با تمام وجود اقدام نمایند».

افکار نیوز در در سیزدهم مرداد خبری تحت عنوان «جولان توزیع کنندگان مواد مخدر در رودبارقصران» منتشر کرد.