معاینه رایگان دانش آموزان مناطق محروم

فرح ناز رافع در تشریح جزئیات طرح ارمغان مهر که از پانزدهم شهریور آغاز و تا پایان مهر ادامه دارد، اظهار داشت: در این طرح که به‌مناسبت آغاز فصل بازگشایی مدارس در استان‌های کشور اجرایی می‌شود، دانش‌آموزان از سوی پزشکان داوطلب تحت معاینه رایگان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در این طرح علاوه بر معاینه دانش‌آموز مناطق محروم، پیش بینی شده است 50 هزار بسته آموزشی، بهداشتی و غذایی میان این دانش‌آموزان توزیع شود، ادامه داد: خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر امسال نیز همانند گذشته پس از نیازسنجی‌های انجام گرفته، مدارس نیازمند در روستاها و مناطق محروم را شناسایی کرده و هماهنگی‌های لازم در خصوص تهیه اقلام مورد نیاز بهداشتی و بسته‌های لوازم التحریر و همچنین سازماندهی پزشکان و پیراپزشکان داوطلب جهت اعزام و ارائه خدمات به دانش آموزان، تعامل و هماهنگی با نهادها و ستادهای موجود در سطح استان و شهرستان‌های سراسر کشور را انجام دادند.

رئیس سازمان داوطلبان با بیان این که پزشکان داوطلب طرح ارمغان مهر، رسیدگی به شرایط دانش‌آموزان مناطق حاشیه ای شهرها را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند، عنوان کرد: حمایت از سلامت دانش آموزان، ترغیب خیرین و داوطلبان برای کمک رسانی مستمر به مدارس روستایی و فرهنگ سازی برای اهتمام بیشتر به بهداشت در مناطق محروم از اهداف تعریف شده طرح ارمغان مهر است.

به گزارش تسنیم، «ارمغان مهر» طرحی است که هدایایش فارغ از چه و چگونه بودنشان دانش آموزان محروم را مهربان‌تر می‌کند برای شروعی متفاوت با نگاهی متفاوت به جمعیت هلال احمر و فعالیت های انسان دوستانه اش. این هدایا همان لوازم بهداشتی و دفتر و مدادهای معمولی که دانش آموزان در یک سال تحصیلی به آنها نیاز دارند اما در ذات این بسته‌ها یک تفاوت مهم وجود دارد . آن هم این که جدای از کابرد اصلی شان، دوست داشتن و به فکر همنوع بودن را در ضمیر ناخودآگاه این کودکان زنده می‌کنند.

در این راستا خیرین و داوطلبان که در این طرح مشارکت می‌کنند همه هم و غم شان نگاهی نو به ملزومات تحصیلی دانش آموزان است. نگاهی که فراتر از یک رفع نیاز ساده و همیشگی باشد و نشانه‌های آن تا همیشه در جان و روح کودکان پایدار بماند. نگاهی که زائیده عشق و کمک به همنوع است و هدف آن تکثیر مهربانی در لایه لایه‌های جامعه ماشینی امروز است.