رسیدگی به این پرونده جنایی از 23 اسفند سال 93 و به دنبال مراجعه مرد جوانی به مأموران پلیس کلید خورد. هوشنگ که از ناپدید شدن همسرش خبر داد به پلیس گفت:همسرم ازچند ساعت قبل به طورمرموزی ناپدید شده است.

به‌ دنبال این شکایت، پرونده‌ای در دادسرای جنایی تهران تشکیل شد و بازپرس «محسن مدیر روستا» از شعبه ششم دستور تحقیقات برای کشف ردی از زن جوان را صادر کرد.این درحالی بود که همزمان با شروع تحقیقات مشخص شد زن جوان با همسرش اختلاف داشته و از سوی او به مرگ تهدید شده است.بدین ترتیب هوشنگ بازداشت شد و در حالی که ابتدا منکر جنایت بود، سرانجام به قتل همسرش اعتراف کرد.عامل قتل درباره انگیزه‌اش گفت: مدتی بود که به خاطر اختلاف شدید با همسرم جدا از هم زندگی می‌کردیم. روز حادثه سهیلا را دیدم که از خودرو شاسی بلندی پیاده شد. از او در خصوص راننده خودرو پرسیدم که با پرخاش گفت: به تو ربطی ندارد. همان موقع بشدت عصبانی شدم و برای 20 ثانیه دستم را دور گردنش انداختم اما وقتی به خودم آمدم که اومرده بود. از ترس جسدش را داخل خودروام انداخته وآن را در جاده چالوس رها کردم.

به دنبال اعتراف مرد جوان، دستور تحقیق برای یافتن جسد زن جوان صادر شد و با بررسی‌های صورت گرفته کارآگاهان پلیس مازندران موفق به کشف جسد زن جوان شدند. با بررسی‌های صورت گرفته با گذشت حدود یک سال از مرگ سهیلا، پزشکی قانونی هم علت مرگ را خفگی اعلام کرد.

با اعتراف مرد جوان به جنایت، او به بازسازی صحنه قتل پرداخت. روز گذشته هوشنگ برای آخرین دفاع در مقابل بازپرس مدیرروستا ایستاد وگفت: قصدم کشتن زنم نبود. اگر می‌خواستم او را بکشم باید مثله‌اش می‌کردم اما باورکنید او زن خوبی برای من و بچه‌ام نبود. روز حادثه از روی عصبانیت گردنش را گرفتم. سهیلا قوی‌تر از این حرف‌ها بود که در مدت زمان چند ثانیه بدون هیچ تقلایی تسلیم مرگ شود.اما باورکنید مواد مخدر او را از پا درآورده بود.باتوجه به آخرین دفاع هوشنگ و تکمیل تحقیقات مرد جوان به زندان بازگردانده شد./روزنامه ایران