دختر ۲۲ ساله باحجابی که قصد تحصیل در رشته گرشگری در آموزشگاهی در شهر والنسیا را داشت، در نخستین روز آغاز سال تحصیلی به دلیل برنداشتن حجابش از کلاس درس اخراج شد.

 

 یک دختر مسلمان اسپانیایی به دلیل داشتن حجاب اسلامی اجازه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های این کشور را پیدا نکرد.

 

این دختر محجبه 22 ساله که قصد تحصیل در رشته گردشگری در آموزشگاه فنی حرفه‌ای موسسه بنلیور در شهر والنسیای اسپانیا را داشت، در نخستین روز آغاز سال تحصیلی به دلیل اینکه حاضر به برداشتن حجاب اسلامی خودش نداشت، از کلاس درس اخراج شد.

 

هرچند ممنوعیت حجاب یک قانون عمومی در دانشگاه‌های اسپانیا نیست، اما این آموزشگاه یک قانون اختصاصی در این راستا گذاشته است. سازمان ضدنژادپرستی اس.او.اس راسیسمو در اسپانیا این اقدام آموزشگاه را محکوم کرده است.

 

فرانسیسکو سولانز یکی از وکلای این سازمان به خبرنگاران گفت: او یک بچه نیست، بلکه یک زن بالغ با ملیت اسپانیایی است که تا پیش از این هرگز مشکلی با هیچ یک از مدارسی که در آن تحصیل کرده نداشته و همیشه حجاب به سر می‌کرده است. وزارت آموزش و پرورش والنسیا نماینده‌ای به آموزشگاه فرستاده‌اند تا درباره اجازه تحصیل این دانشجوی با حجاب یا انتقال او به آموزشگاه دیگر، میانجی‌گری انجام دهد.

 

مونیکا اولترا، وزیر دولتی ناحیه والنسیا نیز این اقدام آموزشگاه را محکوم کرده و گفت: ما باید در رابطه با آزادی مذهبی، تنوع فرهنگی و آزادی تصویری خودمان بسیار محتاط باشیم.

 

به نظر می‌رسد این آموزشگاه پیش از این نیز از پوشیدن حجاب توسط دانشجویان ممانعت به عمل آورده است و در 3 حادثه مشابه نیز دانشجویان مجبور به ترک آموزشگاه شده‌اند.