قانونی شدن سقف پرداخت به پزشکان

احمد حمزه‌ای عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: برخی پزشکان در قسمت های جراحی و کلینیکی ده ها برابر بیشتر از اساتید خود دریافتی دارند برای همین در کمیسیون بهداشت به دنبال عادلانه کردن دریافتی ها هستیم.

وی افزود: هم اکنون نمایندگان با تعیین سقف دستمزد موافق هستند اما تنها نباید شورای حقوق و دستمزد آن را تعیین کند بلکه باید کاشناسان حوزه،  نمانیدگان مجلس، وزارت بهداشت با بررسی یک سقفی را تعیین کنند.

حمزه ای با بیان اینکه معتقد به تعیین سقف هستم اما اینکه کدام مرجع این کار را انجام دهد باید بررسی شود، گفت: در کمیسیون شیوه های پرداخت کشورها و الگوها را بررسی کردیم چون در تمام دنیا فاصله دریافتی بین پزشک و پرستار وجود دارد اما میزان و سقف آن باید مشخص شود.

وی ادامه داد: قطعا با تعیین شیوه پرداخت و سقف، درآمد پزشکان کاهش پیدا می کند اما این به نفع تیم درمان خواهد بود چون مشکل تفاوت کارانه پزشک با پرستاران حل می شود و این یک قدم در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت افزود: در نظر داریم تعیین سقف پرداخت پزشکان را در برنامه ششم قانونی کنیم تا در سالهای بعد این مشکل وجود نداشته باشد.