معرفی و تقدیر از برگزیدگان جشنواره «بیت‌ عتیق»

رسول آذرسرا در تشریح آخرین برنامه‌های خیزش تمدنی اسلامی معراج و فراخوان بیت عتیق گفت: خیزش تمدنی اسلام معراج در فراخوان  بیت عتیق تاکنون توانسته 900 اثر در گرایشهای ادبی، هنری چندرسانه ای و پژوهشی را مورد ارزیابی قرار دهد.

وی ادامه داد: آثار به‌دست آمده از هنرمندان درباره فاجعه منا و مسجدالحرام بوده است و هدف گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان و زنده نگهداشت فاجعه منا است.

دبیر خیزش تمدنی اسلام معراج با بیان اینکه مراسم اختتامیه فراخوان بیت عتیق پنجشنبه اول مهرماه و همزمان با سالگرد شهدای فاجعه منا برگزار خواهد شد، گفت:‌ تقدیر از هنرمندان و فرهیختگانی که آثارشان برگزیده شده با خانواده‌های شهدای فاجعه منا و مکه، مسئولان و مردم برگزار خواهد شد.

آذرسرا با یادآوری تشکیل خیزش تمدنی اسلام معراج و فراخوان بیت عتیق خاطرنشان کرد: فراخوان بیت عتیق و دعوت از هنرمندان و فرهیختگان یک حرکت مردمی بود که از حدود چهار ماه پیش اعلام شد .

وی تصریح کرد: هدف فراخوان بیت عتیق گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا است و به همین منظور در دهه اول ذی‌الحجه به شهرهایی که بیشترین شهدای فاجعه منا را داشته‌اند سفر کرده و یاد و خاطره آنان را گرامی‌ داشتیم؛ مراسم اختتامیه برنامه‌ها نیز روز اول مهر ماه در حوزه هنری برگزار خواهد شد که در آن از هنرمندان برتر تجلیل به عمل می‌آید.