اعطای وام تا سقف ۳۰ میلیون تومان به مددجویان

پنج صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با هدف تبیین و ترویج سنت قرض الحسنه و بازمهندسی فرآیندها و با رویکرد جلب مشارکت و جذب سپرده و کمکهای مردمی افتتاح شد.

علی نور محمدی، مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال در هر استان یک شعبه راه اندازی می‌شود، گفت: تعداد شعبه های قرض الحسنه امداد در استانهایی که جمعیت مددجویی بیشتری دارند طی سالهای  آینده افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در این صندوق تمامی‌ فرآیندهای مالی به صورت قرض‌الحسنه تعریف شده است، افزود: تاکنون 9 شعبه صندوق قرض الحسنه امداد در استانهای مختلف افتتاح شده است و نخستین شعبه در استان تهران و همچنین شعبه این صندوق در استانهای فارس، گیلان ، بوشهر و چهار محال بختیاری امروز همزمان با عید سعید غدیر خم راه اندازی می شود.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد از راه اندازی 36 شعبه صندوق قرض الحسنه در سال جاری با مجوز بانک مرکزی در سراسر کشور خبر داد و گفت: این صندوق در صورت تامین اعتبارات، روزانه بیش از دو هزار فقره وام قرض الحسنه به منظور حل مشکل مددجویان درسال آینده پرداخت خواهد کرد.

محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران نیز گفت: نخستین صندوق قرض‌الحسنه امداد امروز راه‌اندازی می شود.این صندوق با هدف کاهش نامه‌نگاری های اداری درمراجعه مددجویان و نیازمندان به بانک ها برای دریافت وام افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این صندوق وام‌های قرض الحسنه از یک میلیون تا 30 میلیون تومان به صورت بلند مدت به نیازمندان و مددجویان پرداخت می‌کند و ارائه تسهیلات با کارمزد سه درصد ثابت به متقاضیان است.

ولیئی گفت: در حال حاضر نیز برخی خیرین اعلام آمادگی کردند که وجوهاتی را در این صندوق سپرده گذاری کنند. نیکوکاران همچنین می‌توانند در صورت تمایل به صندوق اعلام کنند که وجوه سپرده گذاری شده آنها به فرد نیازمند مورد نظرشان پرداخت شود.

وی ادامه داد: خیران می‌توانند پس از سپرده‌گذاری، فردی را که می‌خواهند به او وام داده شود، معرفی کنند و صندوق کمیته امداد فقط به عنوان یک کارگزار عمل می‌کند و سپرده‌گذاران می‌توانند به صندوق اعتماد کنند تا تسهیلات به تشخیص این صندوق به افراد نیازمند پرداخت شود.

بر اساس این گزارش،پیش از این صندوق قرض الحسنه امداد در استان تهران به عنوان شعبه مرکزی  و در استانهای همدان، قم، گلستان،  خراسان شمالی، کهگیلویه و  بویر احمد، مرکزی، لرستان و زنجان  با هدف جذب سپرده‌های خیران و اعطای تسهیلات به نیازمندان راه‌اندازی شده است.