به مددجویان وام با کارمزد 2 درصد داده می شود

محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در حاشیه مراسم افتتاح نخستین صندوق قرض الحسنه کمیته امداد استان تهران که امروز(دوشنبه) برگزارشد، اظهار داشت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با مجوز بانک مرکزی راه اندازی شده است که این صندوق در سراسر کشور نیز دارای شعبه  خواهد بود، اولین شعبه استانی، استان تهران نیز امروز در منطقه 10 افتتاح شد.

وی افزود: تعداد 4 شعبه دیگر از صندوق قرض الحسنه نیز در شهر تهران راه اندازی خواهد شد که مهمترین وظیفه آن حمایت از نیازمندان است.

ولیئی تصریح کرد: قرار است در شعبه های صندوق قرض الحسنه وام هایی در قالب تحصیل، کار گشایی، ازدواج و خود اشتغالی به نیازمندان اعطا شود.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران بیان کرد: مردم با مراجعه به شعبه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت می توانند به صورت قرض الحسنه سپرده گذاری کنند که سودی به آنان تعلق نمی گیرد، هدف ما احیاء قرض الحسنه اسلامی است.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه عملیات ربویی و شبه ربویی در این صندوق انجام نمی گیرد، به عنوان یک صندوق ممتاز در کشور در آینده شناخته خواهد شد.

ولیئی تصریح کرد: 80 درصد سپرده گذاری ها به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد در قالب وام اعطا می شود و 20 درصد نیز سهم افراد نیازمندی است که تحت پوشش نیستند.

وی بیان کرد: این وام 2 درصد کارمزد دارد و در تلاشیم تا این 2 درصد نیز حذف شود.

به گفته ی مدیر کل کمیته امداد استان تهران حداقل وام پرداختی یک میلیون و حداکثر 20 میلیون وام خود اشتغالی است که بازپرداخت آن 8 ساله است.

 

*جمع آوری 600 میلیون تومان در مرحله اول جشن عاطفه ها

وی در ادامه درباره ی آمار مبلغ جمع آوری شده در مرحله اول جشن عاطفه ها که در 25 شهریور برگزار شد گفت: مبلغ 600 میلیون تومان در استان تهران جمع آوری شد که تا پایان شهریور میان دانش آموزان  که 15 هزار نفر هستند توزیع می شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می کنیم در مرحله دوم جشن عاطفه که در مدارس اجرا می شود، این 600 میلیون تومان به 2 میلیارد تومان برسد.

ولیئی تصریح کرد: مبلغ جمع آوری شده از مدارس توسط مدیران آموزشی میان دانش آموزان بی بضاعت همان مدرسه توزیع می شود و البته مبالغ جمع آوری شده در برخی مناطق برخوردار در مناطق کم برخوردار توزیع می شود.

وی یاد آور شد: در هجدهمین جشنواه شهید رجایی نیز کمیته امداد استان تهران مورد تقدیر قرار گرفت.