سردرگمی دانش آموزان تجربی و ریاضی در فشم

یکی از شهروندان ساکن در میگون درباره مشکلات ثبت نام فرزندش در مقطع متوسطه گفت: درباره مدارس مقطع دبیرستان پسرانه میگون به دلیل نبود معلم، آماده تغییر کاربری است.

وی افزود: برای ثبت نام پسرم به دبیرستان های میگون مراجعه کردم اما متوجه شدم که در رشته تجربی ثبت نام صورت نمی گیرد.

وی توضیح داد: نمی دانم در چند سال اخیر چه برسر مدارس پسرانه میگون و فشم آمده زیرا در سال های گذشته کلاس های علوم تجربی در فشم برگزار می شد و متقاضیان تحصیل در رشته علوم انسانی به مدارس میگون  مراجعه می کردند اما اکنون دو مدرسه موجود در منطقه از دانش آموزان تجربی ثبت نام نمی کنند.

وی تصریح کرد: اکنون تعدادی از دانش آموزان تجربی برای ادامه تحصیل مجبورند به مدارس رودک  و لواسان بروند که با توجه به دوری راه و همچنین وضعیت اقتصادی ساکنان این کار هزینه های گزافی را به خانواده ها تحمیل می کند.

وی اظهار کرد: چرا باید با این همه جمعیت دراین وضع نابسامان باشیم؛ مسوولان آموزش و پرورش پاسخ دهند چه کاری مهمتر از تحصیل  نوجوانان این منطقه است که باید سختی راه و هزینه های گزاف را تحمل کنند؟

به حد نصاب نرسیدن تعداد دانش آموزان

مسوول آموزش آموزش و پرورش رودبار قصران در این باره گفت: در مقطع متوسطه برای پسران کلاس های رشته علوم انسانی در میگون برگزار می شود اما به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد دانش آموزان ریاضی و تجربی کلاس های این رشته ها در فشم و میگون برگزار نمی شود.

قنبر طیبی اظهار کرد: برای برگزار شدن کلاس ها حداقل باید 15 دانش آموز ثبت نام کنند که متاسفانه در رودبار قصران تعداد دانش آموزان پسر متقاضی تحصیل در رشته های تجربی و ریاضی بسیار اندک است.

وی تاکید کرد: اکنون کلاس های رشته انسانی از حدنصاب خوبی برخوردار بوده و در میگون شاهد تحصیل این عزیزان هستیم در کنار آن یک دبیرستان کار و دانش نیز در فشم پذیرای دانش آموزان است.

وی بیان کرد: تا زمانی که تعداد دانش آموزان تجربی و ریاضی به حد نصاب نرسد امکان برگزاری کلاس ها وجود ندارد و این عزیزان باید برای ادامه تحصیل به لواسان مراجعه کنند.

طیبی خاطر نشان کرد: مدارس و آموزش و پرورش رودبار قصران برای برگزاری کلاس های رشته های تجربی و ریاضی با کمبود امکانات مواجه نیست و در صورت به حد نصاب رسیدن تعداد دانش آموزان آماده برگزاری این کلاس ها هستیم.

وی توضیح داد: خوشبختانه تعداد دانش آموزان دختر متقاضی تحصیل در رشته های تجربی، انسانی و ریاضی بسیار خوب است و در فشم و میگون این کلاس ها برگزار می شود.

مهرنوش حیدری