دلیل عملکرد ناموفق کمپ های ترک اعتیاد چیست؟

احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: متاسفانه برخی از کمپ های ترک اعتیاد به دلیل  ضعف مدیریتی و نبود تیم تخصصی پزشک و روانپزشک در این مراکز،  ناموفق عمل کرده اند. 

وی تصریح کرد: هدف اصلی از ایجاد کمپ های ترک اعتیاد در سراسر کشور ،درک معتادان، کمک به ترک آسان تر و آموزش روش های مقابله با گرایش به اعتیاد است که با روش های علمی که پزشکان آموزش دیده اند انتظار می رفت تا گام موثری در بهبود اوضاع این افراد حاصل شود.

بیگدلی ادامه داد: متاسفانه در برخی از مراکز، حتی امکانات ابتدایی درمان وجود ندارد و مسئولان فقط اقدام به گرفتن مجوز کرده اند، در حالیکه فرد معتاد، از ابتدای ورود به این کمپ ها نیازمند به پزشک، روانپزشک و دارو های مخصوص به دوره ترک است که کمبود امکانات موجود ، گره از مشکل این معضل را باز نکرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه ایجاد کمپ های ترک، اقدامی بسیار صحیح و در راستای بهبود شرایط معتادان سراسر کشور بوده است، اما تنها احداث چنین مراکزی به حل این معضل کمک نمی کند، بلکه همت جدی مسئولان و مقابله با سهل انگاری در قبال پذیرش مسئولیت، راهگشای موفقیت در برنامه های عملیاتی خواهند بود.