۲۸ کشور از جدایی کردستان حمایت نمی‌کنند

 «عبدالسلام المالکی» از نمایندگان ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در کنفرانس خبری امروز خود، اعلام کرد که 28 کشور دنیا در پیامی به «مسعود بارزانی» رئیس منظقه کردستان عراق، به او گفته‌اند که مخالف جدایی کردستان از عراق هستند و ترجیح می‌دهند صحبت در این باره را تا شکست کامل داعش به تأخیر بیاندازند.

المالکی افزود: 28 کشور از جمله آمریکا، فرانسه، ترکیه و روسیه به بارزانی گفته‌اند که پرونده منطقه کردستان باید از طریق قانون اساسی و مجراهای قانونی حل و فصل شود و نمی‌توان از ابزار خشونت و قوه قهریه استفاده کرد.

این نماینده پارلمان عراق همچنین خبر داد که « آنتونی بلینکن» معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به اربیل، مضمون همین پیام را به بارزانی اعلام کرده، پیامی که در سفر بارزانی به پاریس، از سوی مقامات فرانسوی نیز شنیده شده است.

وی ادامه داد: این پیام‌ها حاکی از این است که جامعه بین‌المللی «مسعود بارزانی» را دیگر نماینده قانونی کردها در عراق نمی‌دانند، مخصوصا پس از اینکه صداهای قدرتمند مخالف با بارزانی ظهور کرده و مسیر میانه‌ای را می‌پیمایند.

المالکی ظهور ائتلاف «امید» که از ائتلاف بین حزب اتحاد میهنی کردستان با جنبش گوزان (التغییر) ایجاد شده را مثال بارزی برای ظهور گروههای قدرتمند مخالف بارزانی دانست.