ممنوعیت استفاده نهادها و دستگاه‌ها از شبکه‌های اجتماعی خارجی

عبدالصمد خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در حاشیه امضاء تفاهم نامه همکاری قضایی بین ایران و مالزی که امروز (چهارشنبه) انجام شد، در رابطه با جایگزینی شبکه‌های اجتماعی داخلی با شبکه‌های اجتماعی خارجی، اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی داخلی را باید جایگزین شبکه‌های اجتماعی خارجی کنیم  و به طور جدی زمینه آن را از وزارت اطلاعات درخواست داریم. 
 
وی افزود: ما از طریق دادستانی کل کشور که عضو کارگروه فضای مجازی است موضوع جایگزینی شبکه اجتماعی داخلی را با شبکه‌های اجتماعی خارجی پیگیری می‌کنیم و هرگز از شدت آن کاسته نمی‌شود. 
 
خرم آبادی در رابطه با پیگیری پرونده حمله سایبری به سازمان انرژی هسته‌ای بیان داشت: برای پیگیری پرونده، نامه‌ای به ریاست انرژی هسته‌ای ارسال کردیم و موضوع را از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیری می‌کنیم، زیرا این مساله مورد تاکید مقام معظم رهبری هم است و ایشان فرمودند حمله سایبری به تاسیسات هسته‌ای یک کشور جنایت محسوب می‌شود و باید پیگیری شود و متاسفانه هنوز انجام نشده است. 
 
معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی تاکید کرد: دادستانی بنا به وظیفه‌ای که آیین دادرسی کیفری بر عهده‌اش قرار داده مکلف است موضوع را از دستگاه‌های ذیربط بررسی کند و ما منتظر جواب انرژی هسته‌ای هستیم. 
 
وی در خصوص استفاده دستگاه‌ها و نهادهای دولتی از شبکه‌های اجتماعی خارجی از جمله تلگرام گفت: بعضی از بانک‌ها از شبکه‌های اجتماعی خارج از کشور استفاده می‌کردند که به آنها تذکر داده شد و ما این موضوع را تخلف می‌دانیم و اگر استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارج از کشور منجر به خروج اطلاعات از کشور شود موضوع جنبه قضایی پیدا می‌کند و ما آن را حتما پیگیری می‌کنیم. 
 
خرم آبادی ادامه داد: متوجه شدیم که وزارت آموزش و پرورش برای ارتباط بین مدارس از شبکه اجتماعی تلگرام استفاده می‌کند که ما این موضوع را تذکر می‌دهیم و درخواست داریم  مدیران از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده کنند.