فاجعه منا حاصل بی کفایتی سعودی ها

سعید اوحدی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهید حادثه منا شهید ایمانعلی مسیبی در مسجدجامع روستای اجاکسر شهرستان بابلسر اظهار داشت: فاجعه منا یکی از بی‌سابقه‌ترین فاجعه‌های جهان اسلام بوده است، این فاجعه ناشی از بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی مجموعه حکومتی آل سعود بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه 465 شهید از کشور ایران در فاجعه به شهادت رسیدند، گفت: به فرموده رهبری فاجعه منا یک امتحان بزرگ الهی بوده است.

اوحدی با اشاره به اینکه تفکر وهابیت اعتقادی به احترام به متوفی ندارند، گفت: بسیاری از شهدای ما در بدترین شرایط در حادثه منا جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره در پیش بودن اربعین حسینی گفت: خوشبختانه تا این لحظه آمار زائرین مشتاق جهت حضور در این حماسه ماندگار از مرز 200 هزار نفر در سامانه سماء عبور کرده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حدود 30 هزار نفر از زائران ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند، تصریح کرد: براساس هماهنگی که با دولت عراق و نیرو انتظامی و وزارت امور خارجه انجام شده تمامی زائران باید با ویزا به کشور عراق سفر کنند.

اوحدی با تاکید بر اینکه مردم ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند، گفت: با تمهیداتی که ستاد مرکزی اربعین به ریاست وزیر کشور و وزارت کشور اندیشیده امیدواریم شاهد یک حضور حماسی از مردم کشورمان در این پیاده‌روی اربعین باشیم.

وی ادامه داد: سامانه سماح تا 15 صفر باز است و با توجه به هوشمند بودن سامانه اگر زائران بخواهند در روزی که مدنظرشان است مشرف شوند باید نسبت به ثبت نام اقدام کنند و چنانچه در آن روز مرز مورد نظر از ترافیک بالا برخوردار باشد سامانه به صورت هوشمند تاریخ دیگری را اعلام می کند.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مردم پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از دو میلیون نفر زائر از ایران در حماسه اربعین حسینی حضور پیدا کنند.

اوحدی با اشاره به مشکل دانشجویان سرباز جهت ثبت نام برای حضور در مراسم اربعین حسینی گفت: ضوابطی در داخل کشور وجود دارد که باید مطرح و رفع شود و در اولین جلسه ستاد اربعین که هفته آینده برگزار می‌شود این موضوع مطرح و در صورت امکان تسهیلات لازم از سوی ستاد اربعین حسینی برای دانشجویان و سربازان جهت حضور در این حماسه ماندگار فراهم می‌شود.