حمله گسترده سگ ها در پکن

این هشدار در حالی صادر می شود که در خلال یک هفته گذشته دو هزار نفر از شهروندان شهر پکن اعلام کرده اند که مورد حمله سگ ها قرار گرفته اند.
اوایل این هفته دهها نفر اعلام کردند که تنها یک سگ آنها را گاز گرفته است و بیشتر موارد نیز در اطراف منطقه سن لی تون پکن گزارش شده بود که محل استقرار سفارتخانه ها و نمایندگی های دیپلماتیک کشورها و سازمان های مختلف است.
اما با گسترده شدن حمله سگ ها به مردم که تاکنون صدها نفر را گاز گرفته اند گروه های حفاظت از حیوانات در پایتخت چین که 23 میلیون نفر جمعیت دارد فعال شده اند و محدودیت هایی را برای سگ ها در نظر گرفته اند و به مردم هم هشدارهای جدی داده اند.
امروز مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های شهر پکن با انتشار اطلاعیه ای در تارنمای خود از مردم خواست که از سگ ها بخصوص در تعطیلات روز ملی که از اول اکتبر به مدت یک هفته شروع می شود ، دور بمانند.
تلویزیون چین هم گزارش های تصویری منتشر کرده است که نشان می دهد دهها نفر از مردم پکن به بیمارستان ها مراجعه کرده اند و برخی از آنها گفته اند که ظرف دو روز گذشته توسط چندین سگ مورد حمله قرار گرفته اند.
روزنامه ساوت چاینا از هنگ کنگ می نویسد که بر اساس گزارش های موجود یکی از این سگ ها به تنهایی بیش از 35 نفر را گاز گرفته که جوانترین آنها فقط 22 ماه داشته و مسن ترین فرد هم 71 ساله بوده است.
مقررات نگهداری سگ در شهر پکن پایتخت چین اولین بار از سال 2003 میلادی به اجرا گذاشته شد اما از آن زمان تاکنون این ضوابط هیچ تغییری نکرده است و کنترل ویژه ای هم روی حیوانات خانگی در این شهر صورت نمی گیرد.
داده های دقیقی در باره تعداد سگ های خانگی در پکن وجود ندارد اما آخرین آمار در سال 2011 میلادی منتشر شد که در جریان آن 20 میلیون خانوار اعلام کردند بیش از یک میلیون سگ را نگهداری می کنند.